برگزاری همایش مشاوران امور خانواده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد

در همایش سراسری مشاوران امور زنان و خانواده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد راهکار‌های جوان سازی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر رزاقی، مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست گفت: تمام تمهیداتی که در حوزه کنترل جمعیت انجام شده را می‌توان با رویکرد جوانی جمعیت دنبال کرد و مراکز آموزش حین ازدواج یکی از مکان‌های مناسب برای ترویج این فرهنگ است.

با حضور ۶۰ نفر از مشاوران امور زنان و خانواده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد، قانون جوانی جمعیت و برنامه انطباق در حوزه خدمت رسانی به بیماران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

زینالو مشار عالی بانوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این اجلاس گفت: گزاره‌هایی مانند ممانعت از تک فرزندی و کرامت جایگاه مادر به عنوان زن موفق در نهاد خانواده باید در جامعه نهادینه شود.

 او گفت: در قانون مواردی مرتبط با فرزند آوری وجود دارد که می‌توان با بهره گیری از آن فرهنگ جوانی جمعیت را نهادینه کرد، ماده ۴۱، ۴۲ و ۴۳ قانون نیز در خصوص حمایت‌های مالی بیمه برای درمان ناباروری است که باید این موضوع بررسی شود.

مشاور عالی بانوان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ هزار مراقب سلامت و بهورز می‌توانند در این عرصه با آموزش بانوان سالم برای فرزند آوری موثر واقع شوند.

زینالو گفت: در حوزه انطباق خدمات درمانی به بیماران نیز باید کمیته‌هایی برای اجرایی کردن این قانون و حفظ حقوق بیمار در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار