دبیر برگزاری همایش خلیج فارس:

همایش بین‌المللی پژوهشی تاریخ، فرهنگ و تمدن در بوشهر برگزار می‌شود

دبیر برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس از برگزاری همایش بین‌المللی پژوهشی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس ۲۱ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد.

حسن اللهیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه برگزاری همایش در خور این آبراه مهم از پارسال وجود داشت و مراحل اداری آن طی شد تا این که اواخر اسفند اطلاع رسانی در این خصوص انجام گرفت و با پیگیری‌های رئیس دانشگاه این همایش به سطح بین‌المللی ارتقا پیدا کرد.

او محورهای همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در استانی که بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را بوشهر دارد این چنین می‌گوید: شناخت فرهنگ‌ها و تمدن‌های دریایی با تکیه بر منطقه خلیج فارس، ابعاد تعامل ساحل‌نشینان خلیج‌فارس با حوزه اقیانوس هند و تعاملات منطقه‌ای خلیج فارس و مناطق پس‌کرانه‌ای.

او با اشاره به اینکه محیط خلیج فارس محیط همزیستی اقوام ملل مختلف بوده است، گفت: مجموع این محورها به دنبال این است که بگوید که تاریخ خلیج فارس یک سابقه تعاملی را نشان می‌دهد و نه تقابلی.

دبیر برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس مجموعه مقالات دریافت شده را بالغ بر ۱۷۰ چکیده مقاله اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ مورد از آن‌ها به لحاظ علمی واجد شرایط نبودند و حدود ۱۲۰ مقاله در حال آماده سازی و چاپ به زبان فارسی عربی و انگلیسی هستند.

الهیاری با اشاره به اینکه مقالات دریافت شده از محققان کشورهای ایران، ایتالیایی، آلمان، عراق، کویت، عمان، الجزایر، لیبی و سودان بوده است، گفت: مقاالات داوری و تعیین تکلیف شده ۷۰ مورد است و پیش‌بینی می‌شود ۸۰ مقاله کامل به زبان انگلیسی، عربی و فارسی داشته باشیم.

او می‌گوید: روز دوم همایش به ارائه یک پنل تخصصی در خصوص "سیراف" خواهد پرداخت و باستان شناسان و سخنرانان کلیدی در روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت در این شهرباستانی حضور خواهند یافت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.