سفیر پاکستان در کابل:

پاکستان مهاجران پس از سقوط دولت غنی را نمی‌پذیرد

سفیر پاکستان در کابل گفته است که ما خواهان افزایش پناهندگان افغانستانی نیستیم.

سفیر پاکستان در کابل می‌گوید افغانستانی‌هایی که پس از سقوط دولت اشرف غنی به این کشور رفته اند به عنوان مهاجر پذیرفته نخواهند شد.

منصور احمد خان، سفیر اسلام آباد در کابل گفته است که هر روز حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ ویزه برای افغانستانی‌هایی که قصد سفر به اسلام آباد را دارند صادر می‌شود.

به گفته این افراد، به خاطر تجارت، تداوی و گرفتن ویزه آمریکا، کانادا و یا سایر کشورهای غربی، به پاکستان سفر می‌کنند.

منصور احمد خان گفت : "ما آزادانه‌تر از هر کشور همسایه یا هر کشور دیگری در جهان برای افغانستانی‌ها ویزه صادر می‌کنیم. ما این کار را برای رسیدگی به نگرانی‌های بشردوستانه افغانستانی‌ها انجام می‌دهیم."

منصور احمد خان گفت : "اما اگر آنها (افغانستانی‌ها) بخواهند وضعیت آنها به پناهندگی تبدیل شود، این اتفاق نمی‌افتد و ما اجازه نمی دهیم. ما خواهان افزایش پناهندگان نیستیم."

از سوی دیگر، قیصر خان افریدی، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در اسلام آباد، گفت که آنان با مقامات پاکستانی یکجا کارمی‌کنند تا راه حلی برای مشکلات افغانستانی‌های تازه وارد پیدا کنند.

افریدی گفت که آنان در مورد ثبت نام و توزیع اسناد به این پناهجویان با مقامات پاکستان در گفتگو هستند. این در حالی است که پس از سقوط دولت جمهوریت در افغانستان، ده‌ها و شاید صدها هزار افغانستانی به پاکستان مهاجر شده اند.

برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، مهاجرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.