تحریم‌های آمریکا مانع از همکاری شرکت‌های فناوری چینی با روسیه شد

وال استریت ژورنال اعلام کرد که شرکت‌های فناوری چینی به دلیل تحریم‌های آمریکا از معاملات با روسیه خارج شدند.

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های فناوری چینی بر خلاف درخواست پکن از این شرکت‌ها برای مقاومت در برابری تحریم‌های  آمریکا، بی‌سروصدا و بدون هیچ اعلامیه‌ای معاملات خود با روسیه قطع کردند.

وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه نوشت که چندین شرکت بزرگ چینی، از جمله شرکت بزرگی رایانه‌های شخصی لنووو (Lenovo Group Ltd)، و شرکت سازنده‌های گوشی هوشمند شیائومی نیز در حال محدود کردن سطح تجارت خود با روسیه هستند. همچنین شرکت فناوری دی‌جِی‌آی (SZ DJI) در حرکتی غیرعادی اعلام کرد که تجارت خود را در روسیه و اوکراین تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند.

بر اساس آخرین داده‌های تجاری دولت چین، صادرات محصولات فناوری به روسیه در ماه مارس نسبت به ماه فوریه و قبل از حمله روسیه به اوکراین، به شدت کاهش یافته است. به طور جزئی، صادرات لپ‌تاپ به روسیه ۴۰ درصد، گوشی‌های هوشمند نزدیک دو سوم و صادرات ایستگاه‌های مخابراتی تا ۹۸ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که تجارت جهانی چین به دلیل قرنطینه همگانی در شانگهای، شهری که بسیاری از صادرات جهانی چین را در خود جای داده، مختل شده است.

عقب‌نشینی شرکت‌های چینی از تجارت با روسیه به دنبال موجی از اعمال تحریم‌های گسترده مالی از طرف آمریکا و متحدان غربی خود به دنبال حمله روسیه به اوکراین صورت می‌گیرد. آمریکا شرکت‌های چینی را که این تحریم‌ها را زیر پای بگذارد، تهدید کرده است. همچنین شرکت‌های بزرگ آمریکایی در زمینه تولید تراشه که شرکت‌های چینی را تأمین می‌کنند، مشتریان خود را تحت قشار قرار داده تا از تحریم‌ها پیروی کنند و اطمینان حاصل کنند که محصولات آن‌ها به روسیه فرستاده نشود و تحریم‌ها علیه روسیه نقض نشود.

وزارت بازرگانی چین ماه گذشته با بیان این‌که تحریم‌ها تجارت چین و روسیه را مختل کرده است، از شرکت‌های چینی خواست تا تسلیم فشار‌ها نشوند و مقاوت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار