تدوین سند اشتغال استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تدوین سند اشتغال استان خبر داد و گفت : با تدبیر و هدایت استاندار کرمانشاه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان این سند با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از برنامه زیست‌بوم ملی کشور تدوین شده است .

مختار احمدی گفت : استاندار کرمانشاه توجه و دغدغه ویژه‌ای درباره معیشت، تولید و اشتغال استان دارند و همواره بر حفظ روند تولید و کسب‌وکار، ضرورت استفاده از نیرو‌های کار بومی و مصرف کالا‌های تولیدشده کارخانجات کرمانشاه تاکید دارد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اصلی‌ترین رسالت وزارت تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه صیانت از نیروی کار است در همین راستا و در اجرای قانون کار، بازرسان اداره کار استان پارسال بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی به صورت موردی و دوره‌ای انجام داده‌اند.

در پارسال سه هزار و ۵۰۰ کارگر از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده اند.

تشویق تشکل‌های کارگری از دیگر اهداف اداره کل تعاون استان است ۲۷۹ تعاونی و تشکل کارگری از جمله انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی و کانون بازنشستگان کارگری در استان مشغول فعالیت هستند.

با مصوبه شورای‌عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران شاهد افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران بودیم که در طول چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده و یک تصمیم شایسته تقدیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار