تولید ماهی در زنجان ۱۲ درصد کاهش یافت

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته، تولید ماهی در مجموع ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته است.

حقی راد  سرانه مصرف ماهی زنجانی‌ها را ۷.۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: بیشتر ماهی‌های تولیدی استان زنجان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

او عوامل تاثیرگذار در کاهش تولید ماهی را خشکسالی و قطعی  پی‌درپی برق دانست و گفت: با توجه به میزان بارندگی‌های گزارش شده در اردیبهشت‌ماه امسال‌  این میزان امسال افزایش پیدا می‌کند.

به گفته‌ی حقی راد قیمت ماهی تا ۱۲۰ هزار تومان هم بالا رفت، اما با افزایش نظارت‌ها، شاهد تعدیل قیمت ماهی بوده‌ایم.

او در خصوص ویژگی ماهیان گرم‌آبی، گفت: از ویژگی‌های بارز ماهیان گرم‌آبی پذیرش شرایط گرما است؛ همچنین این ماهیان در دمای بالای ۱۸ درجه سانتی‌گراد به خوبی تغذیه، رشد و تکثیر می‌کنند و بهترین شرایط رشد آن‌ها بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است؛ البته دمای بالای ۳۳ درجه سانتی‌گراد ماهی‌ها را دچار خفگی خواهد کرد.

این مسئول در خصوص ماهی‌های سرد آبی نیز گفت: این ماهیان در آب‌هایی با دمای ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد شرایط رشد برای خود را فراهم می‌کنند، اما بهترین دما برای پرورش شبیه‌سازی آن‌ها، دمای بین ۱۵ تا ۱۷ درجه‌سانتی گراد است؛ دمای بالای ۲۵ درجه و زیر ۱۴ درجه باعث تلف شدن این ماهی‌ها خواهد شد.

 به گفته‌ی حقی راد گوشت ماهیان سردآبی معمولاً رنگ کمتری نسبت به ماهیان گرم‌آبی دارد؛  همچنین با توجه به اینکه اندازه آن‌ها معمولاً بزرگ‌تر از ماهیان گرم‌آبی است، به فضای بیشتری برای رشد و پرورش احتیاج دارند؛ از طرف دیگر، طول عمر آن‌ها از ماهیان گرم‌آبی بیشتر است.

برچسب ها: ماهی ، پرورش ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.