بیش از ۸۵ هزار زایمان سال گذشته در مشهد انجام شد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام بیش از ۸۵ هزار زایمان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته خبرداد.

 ایوب توکلیان گفت: آمار کل زایمان‌های انجام شده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در سال ۱۴۰۰، ۸۵ هزار و ۱۲ مورد زایمان است، از این تعداد، ۴۶.۶ درصد عمل سزارین و ۵۳.۴ درصد زایمان طبیعی بوده است که بیشترین میزان زایمان‌های طبیعی را ماما‌ها انجام داده اند.

او گفت: آمار کل زایمان‌های انجام شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سال ۱۳۹۹، ۸۳ هزار و ۹۹۲ مورد بوده که از این تعداد ۴۵.۲ درصد سزارین و ۵۴.۸ درصد زایمان طبیعی بوده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار کل زایمان‌های انجام شده در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون  هفت هزار و ۵۶۰ مورد زایمان است، از این تعداد ۴۶.۲ درصد سزارین و ۵۳.۸ درصد زایمان طبیعی بوده است.

توکلیان گفت: در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد طی چهار سال اخیر میانگین زایمان با عمل سزارین ۴۴.۹ درصد و میانگین زایمان طبیعی ۵۵.۱ بوده در سال بوده است.

او گفت: درصد زایمان طبیعی از سال ۹۸ رو به کاهش بوده به طوری که از ۵۶.۶ درصد به ۵۳.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است، اما درصد سزارین از سال ۹۸ رو به افزایش بوده به طوری که از۴۳.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است از این رو لازم است که آمار سزارین، کاهش و زایمان طبیعی و فیزیولوژیک ترویج یابد و در این میان نقش ماما به عنوان عامل کلیدی در ارائه خدمات با کیفیت و مادری ایمن بسیار مهم است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایجاد کلاس‌های آمادگی دوران بارداری به روش‌های مختلف و آموزش مسایل مورد نیاز زنان باردار از جمله تغذیه در این کلاس‌ها می‌تواند راه حل مناسبی برای ارتقای سلامت مادران باشد و افزایش آگاهی و آمادگی در دوران بارداری این امکان را به مادر می‌دهد که این مرحله از زندگی را با عوارض کمتر و به شکل خوشایندتری طی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار