حل مشکل پسماند سراوان رشت

استاندار گیلان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ مشکل ساماندهی پسماند سراوان حل و فصل شود.

اسدالله عباسی امروز در سومین کارگروه مدیریت پسماند وبررسی آخرین وضعیت پسماند پهنه مرکزی گیلان با قدردانی از تلاش‌های چند هفته اخیر برای حل فوری مشکل زباله سراوان گفت: باید با هم اندیشی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مشکل هرچه سریع حل شود.

به گفته استاندار گیلان، مشکل پسماند به ویژه پسماند سراوان یک چالش بزرگ است و نباید از مشکلات پسماند دیگر شهر‌های استان غافل شویم و شهرداران موظف به رفع مشکل زباله هستند و با شهرداری که با وجود داشتن اعتبار کافی برای مدیریت پسماند کوتاهی کند برخورد خواهد شد.

حضور گردشگران در تمام ایام سال در گیلان نشان می‌دهد که مشکل پسماند استانی نیست ونگاه ویژه دولت و مجلس را برای حل این مشکل می‌طلبد.

جذب مشارکت بخش خصوصی و ازظرفیت سرمایه گذار خارجی و داخلی برای حل مشکل پسماند گیلان استغاده شود.

همچنین دستور داده شد تا تیم پزشکی درسراوان مستقر و گزارشات مستندی از وضعیت سلامت اهالی سراوان تهیه و ثبت کنند.

بازنگری طرح جامعه مدیریت پسماند، تسریع در راه اندازی زباله سوزو جدی گرفتن طرح تفکیک زباله از مبدا از دیگرمواردی بود که استاندار بر آن‌ها تاکید کرد.

مهرداد گودرزوند چگینی، رییس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست از آمادگی نمایندگان استان برای حل مشکل پسماند استان خبر داد و گفت: باید با پیگیری جدی بودجه ونظارت بیشتر بر روند اجرای اعتبارات مشکل پسماند استان رفع شود.

سید امیر حسین علوی، شهردار رشت هم در این نشست گزارشی از روند مدیریت پسماند پهنه مرکزی گیلان به ویژه زباله سراوان داد و گفت: ساماندهی محل دفن زباله سراوان، در مدار قرار گرفتن ۲ خط دیگر از شرکت کود آلی و پیگیری راه اندازی زباله سوز از مهمترین برنامه‌های شهرداری رشت برای مدیریت پسماند شهرستان رشت و شهر‌های اطراف است.

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم دراین نشست گفت: روزانه ۳۵۰ هزار لیترشیرابه از زباله‌های سراوان وارد طبیعت می‌شود و باید برای حل مشکل آلودگی سراوان با جدیت بیشتر وارد عمل شد.

رضا زمانی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم در این نشست گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان داد و گفت: یکی ازراهکار‌های مهم در بحث پسماند زباله اتخاذ شیوه‌های نوین در مدیریت پسماند است.

در این نشست آقایان محمد رضااحمدی سنگری و سید علی آقازاده نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و سید کاظم دلخوش نمایده صومعه سرا بر لزوم برنامه ریزی دقیق‌تر و نظارت مستمر بر حل مشکل پسماند گیلان و لزوم بهره گیری از ظرفیت ملی برای حل مشکل پسماند استان تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.