قاچاقچی ارز در آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچی ارز که قصد داشت ۲۲۵ هزار لیر ترکیه را از مرز قاچاق کند، به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

حسین نجف زاده در تشریح این پرونده گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی خوی حین کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر ماکو به تبریز به یک دستگاه خودرو برلیانس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

نجف زاده می گوید: در بازرسی این ماموران از خودرو، ۲۲۵ هزار لیر ترکیه به ظن قاچاق کشف و ضبط نموده و پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی خوی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در خصوص اظهارات متهم پرونده در این خصوص گفت: قاضث شعبه هم با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر اینکه مازاد بر ۱۰ هزار یورو یا معادل آن (سایر ارزها) مشمول قاچاق ارز است، تخلف این فرد را محرز دانسته و حکمی مبنی بر محکومیت ۲ میلیارد ریالی او صادر کرد.

نجف زاده گفت: علاوه بر آن، طبق حکم شعبه تعزیرات حکومتی خوی، ارز‌های کشف شده هم به نفع دولت ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی  www,tazirat ۱۳۵.ir یا تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان یا ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نفع دولت ضبط میشه