امضاء تفاهم نامه تامین مالی لوازم خانگی در تبریز

نخستین تفاهم نامه تامین مالی زنجیره‌ای صنعت لوازم خانگی کشور در تبریز امضاء شد.

تفاهم نامه تامین مالی  امروز با حضور مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت به امضاء یک واحد دانش بنیان تولیدکننده برد‌های الکترونیکی لوازم خانگی، شرکت تولیدکننده لوازم خانگی، یک بانک و یک فروشگاه زنجیره‌ای رسید.

آقای شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در حاشیه امضاء این تفاهم نامه گفت: طرح تأمین مالی زنجیره‌ای واحد‌های تولیدی رویکرد جدید این وزارتخانه برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، شفاف سازی چرخه توزیع و حذف دلالان و واسطه‌ها و جلوگیری از افزایش بیمورد قیمت کالا‌ها از تولید تا مصرف است.

هدف اصلی این طرح کاهش هزینه نظام تولید و توزیع است تا مصرف کننده‌ها نیز از آن بهره‌مند شوند و ضمن اجرای آن بخش غیرمولد دلالی که باعث افزایش قیمت بیجا می‌شوند حذف شوند.

افزایش نظارت‌پذیری جریان مالی اقتصاد، تسهیل وثیقه سپاری و اعتبارسنجی، جلوگیری از انحراف منابع، کاهش تقاضای نقدینگی، زمینه‌سازی و کمک به اصلاح نظام بانکی، کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها، تسهیل تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها و کاهش هزینه‌های مالی و بهای تمام‌شده محصول در زنجیره برای فعالان اقتصادی از دیگر مزایای اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای است که اجرای آن از دی ماه پارسال با امضاء تفاهم نامه میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار