دیدار نخست وزیر انگلیس با همتای ژاپنی خود به منظور تقویت همکاری‌های دفاعی

بوریس جانسون قرار است امروز با فومیو کیشیدا به منظور تقویت همکاری‌های دفاعی و تجاری دیدار و گفتگو کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به منظور تقویت همکاری‌های دفاعی و تجاری دیدار و گفتگو کند. قرار است در این دیدار مقامات دو کشور با امضای توافقنامه‌ای امنیتی ـ دفاعی همکاری میان نیرو‌های نظامی دو کشور را ارتقا دهند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته می‌شود این توافقنامه به منظور اعمال فشار بیشتر به روسیه به دلیل حملات نظامی به اوکراین است. طبق این توافقنامه که به گفته جانسون یک توافق برای مشارکت دفاعی مهم است نیرو‌های نظامی دو کشور انگلیس و ژاپن برای آموزش، تمرینات نظامی مشترک و نیز کمک رسانی در شرایط اضطراری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

جانسون پیش از سفر به ژاپن در این باره گفت: تقویت همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور موجب تقویت طرح‌های زیرساختی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی و ارتقای توان نظامی و امنیتی خواهد شد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۲۰، جانسون همکاری‌های کشورش با کشور‌های منطقه هند و اقیانوس آرام را به عنوان مرکزی ژئوپلیتیکی جهان به طور چشمگیری افزایش داده است. قرار است در این دیدار گرگ کلارکریال، وزیر بازرگانی سابق انگلیس به عنوان نماینده تجاری این کشور به مقامات ژاپن معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار