عروسک‌های خیمه شب بازی آمریکا فوتبال جهان را اداره می‌کنند

مالک سابق باشگاه اسپارتاک مسکو معتقد است عروسک‌های خیمه شب بازی ایالات متحده، فوتبال جهان را اداره می‌کنند.

به گزارش ریانووستی، آندری چرویچنکو، مالک سابق باشگاه اسپارتاک مسکو معتقد است که الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قادر نبود به باشگاه‌های روسی اجازه حضور در رقابت‌های اروپایی و به تیم ملی روسیه اجازه بازی در لیگ ملت‌ها را بدهد، زیرا او تصمیم گیرنده نیست.

کمیته اجرایی یوفا روز دوشنبه باشگاه‌های فوتبال روسیه را از شرکت در رقابت‌های اروپایی در فصل ۲۰۲۲/۲۳ و تیم ملی روسیه را از بازی در لیگ ملت‌ها محروم کرد. همچنین مقرر شد تیم جوانان روسیه از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا حذف شود. تیم زنان در یورو ۲۰۲۲ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ بازی نکند و پیشنهاد اتحادیه فوتبال روسیه برای میزبانی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۳۲ رد شده است.

چرویچنکو در واکنش به این تصمیم‌ها گفت: این احساس را به شما دست می‌دهد که این مقامات فوتبال نیستند که در اینجا تصمیم می‌گیرند، و نه حتی الکساندر چفرین، بلکه دولت‌های دست نشانده کشور‌های اروپایی هستند که مانند عروسک‌های خیمه شب بازی نخشان در کنترل آمریکا قرار دارد. حتی اگر عده‌ای از اروپایی‌های عاقل بگویند «خب، بگذار آن‌ها بازی کنند»، آمریکایی‌ها بر دولت‌ها و آن‌ها به نوبه‌ی خود بر سازمان‌های فوتبالی فشار می‌آورند تا فریاد بزنند که آن‌ها به میدان نخواهند رفت و از مسابقات کناره می‌گیرند. چفرین فقط می‌توانست شانه‌هایش را بالا بیندازد. او قادر نبود به روس‌ها اجازه حضور در رقابت‌ها را بدهد. "


بیشتر بخوانید


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار