حماس: هجوم شهرک نشینان به مسجدالاقصی بازی با آتش است

در پی فراخوان صهیونیست‌ها برای هجوم به مسجدالاقصی،جنبش حماس اعلام کرد که این هجوم بازی با آتش است و اشغالگران مسئول آن هستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدرو بیانیه‌ای با اشاره به فراخوان اشغالگران صهیونیست به شهرک نشینان برای یورش به صحن‌های مسجد الاقصی در روز پنجشنبه، گفت: این یورش باعث تشدید درگیری‌ها در منطقه می‌شود و مسئولیت کامل آن به عهده اشغالگران است.

به گزارش الجدید، حماس در ادامه بیانیه خود از فلسطینیان خواست تا امروز (چهارشنبه) در مسجدالاقصی جمع شوند و برای دفاع از هویت و دین خود در قدس اشغالی با یکدیگر بسیج شوند تا اشغالگران متوجه شوند که تلاش و دسیسه برای تجزیه مسجدالاقصی و گسترش پروژه یهودی سازی در اماکن مقدس مسلمانان میسر نخواهد بود و صهیونیست‌ها به اهداف خود نخواهند رسید.

این در حالی است که روز گذشته مقامات اشغالگر اعلام کردند که روز پنجشنبه به شهرک نشینان اجازه داده می‌شود تا یورش به مسجد الاقصی را از سر بگیرند. این همزمان با فراخوان گروه‌های شهرک نشین از هواداران خود برای شرکت در هجوم و هتک حرمت به الاقصی و برگزاری جشن به اصطلاح «روز استقلال» رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه بود. شهرک نشینان صهیونیست خواستار هجوم گسترده به مسجد الاقصی، برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی و خواندن سرود خود در صحن های مسجدالاقصی هستند.

برافراشتن پرچم فلسطین در مسجد الاقصی در ماه رمضان، نارضایتی شدید شهرک نشینان را برانگیخت، به ویژه پرچمی که چندین روز بر قبه الصخره باقی مانده بود. قابل ذکر است که فلسطینیانی که در ماه رمضان در مسجد الاقصی مستقر بودند، نقشه گروه‌های معبد را برای آوردن قربانی‌های عید پاک، ذبح و پخش خون آن‌ها در صحن‌های مسجد جلوگیری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار