هشت کشته بر اثر ریزش یک ساختمان سه طبقه در نیجریه

ریزش یک ساختمان سه طبقه در منطقه‌ای در لاگوس پایتخت اقتصادی نیجریه جان هشت نفر را گرفت.

آژانس حوادث غیرمترقبه نیجریه روز دوشنبه اعلام کردند بر اثر ریزش یک ساختمان سه طبقه در منطقه‌ای در لاگوس پایتخت اقتصادی این کشور هشت نفر کشته شدند.

نیرو‌های امداد اعلام کردند موفق شده اند ۲۳ نفر را که کم و بیش مجروح شده بودند از زیر آوار بیرون بکشند. این ساختمان سه طبقه به دلایلی که هنوز مشخص نشده است، عصر روز یکشنبه فرو ریخت.

ابراهیم فارینلویه از مسئولان آژانس حوادث غیرمترقبه نیجریه اعلام کرد از طبقات همکف و اول این ساختمان به عنوان انبار استفاده می‌شد، اما طبقات دوم و سوم آن مسکونی بودند.

وی افزود نیرو‌های امداد هشت جسد را از زیر آوار بیرون کشیدند و ۲۳ نفر دیگر را که با درجات مختلف جراحات برداشته بودند، نجات دادند. این افراد در چندین مرکز بهداشتی بستری شدند.

این منبع با تاکید بر اینکه تحقیقات برای پی بردن به علل ریزش ساختمان ادامه دارد، افزود جستجو در میان آوار‌ها برای پیدا کردن افراد دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس، فروریختن ساختمان در نیجریه اتفاقی رایج است چرا که استاندارد‌های معماری و تعمیر و نگهداری ساختمان در این کشور اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود.

در ماه نوامبر سقوط یک آسمانخراش در حال ساخت در لاگوس باعث مرگ ۴۵ نفر از کارگرانی شد که در آن مشغول کار بودند. سه نفر هم بر اثر ریزش یک کلیسا در ماه ژانویه در پورت هارکورت واقع در دلتای نیجر کشته شدند. مطالعه‌ای که اخیرا در این باره صورت گرفته حاکی از آن است که ۱۵۲ ساختمان از سال ۲۰۰۵ در لاگوس فرو ریخته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار