توقف فعالیت کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری با میزان آلایندگی بالاتر از حد مجاز

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان هفته جاری فعالیت تمامی سنگ‌شکن‌ها و کارخانه‌هایی که میزان آلایندگی آن‌ها بالاتر از حد مجاز است، متوقف می‌شود.

آقای حیدری در نشست کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه استان در شرایط نارنجی قرار گرفته است بنابراین شهرداری‌ها نیز باید فعالیت‌های عمرانی آلوده‌کننده هوا را تا روز پنجشنبه تعطیل کنند.

اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان باید دستورالعمل مربوط به شرایط اضطراری آلودگی هوا را به‌صورت جداگانه و براساس شرح وظایف به دستگاه مربوطه ابلاغ کند.


بیشتر بخوانید


با توجه به تعطیلات عید سعید فطر، این موضوع باید به اطلاع عموم و به‌ویژه مسافران رسانده شود تا آنان نیز در فضای باز اسکان نداشته باشند.

باید میزان دقیق آلودگی هوا از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان پس از پایش اعلام شود.

تمامی دستگاه‌های متولی موظف هستند در شرایط قرمز و نارنجی اقدامات لازم را باتوجه به دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا انجام دهند.

هوا برای تمامی گروه‌ها در شرایط ناسالم قرار دارد بنابراین شهروندان و به ویژه افرادی که دارای مشکلات ریوی و قلبی هستند باید در منزل بمانند و در صورت خروج از منزل از ماسک مناسب استفاده کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی چهارمحال و بختیاری وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار سبب شد تا شاخص کیفیت هوا در این استان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۰۴:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
این به خاطر گردو خاکهای غرب کشور و شرق عراق است و چندان ربطی به کارخانجات سنگ شکن ندارد.