مردم آلمان صدر اعظم‌شان را «جنگ‌طلب» خطاب کردند

صدراعظم آلمان که اخیرا تصمیم خود را برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین اعلام کرده، در اجتماع روز جهانی کارگر با اعتراض مردم مواجه شد.

در راهپیمایی روز جهانی کارگر در «دوسلدورف» آلمان که توسط فدراسیون اتحادیه‌های کارگری این کشور سازمان‌دهی شد، اولاف شولتس، صدر اعظم سوسیال دموکرات با شعار‌های «جنگ‌طلب» و «دروغگو» از سوی معترضان مواجه شد.

به گزارش سی‌ج‌تی‌ان، وی که مشغول دفاع از سیاست ارسال تسلیحات آلمان به اوکراین بود، با شعار‌های شهروندان مخالف آلمانی مواجه شد. اولاف شولتس در این سخنرانی گفت: «با احترام به همه صلح‌طلبی‌ها و همه نگرش‌ها، اما برای یک شهروند اوکراینی بدبینانه است که به او گفته شود برابر تجاوز‌های پوتین بدون سلاح از خود دفاع کند».

تصمیم هفته گذشته آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با واکنش‌های شدید بین‌المللی و داخلی مواجه شده و بسیاری آن را یک «چرخش تند سیاسی» می‌دانند.

معترضان آلمانی معتقدند ارسال سلاح به اوکراین می‌تواند واکنش نظامی روسیه را برانگیزد. تا کنون بیش از ۱۲۳ هزار شهروند آلمانی طوماری را امضا کرده و از شولتس خواسته اند از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین خودداری کند. همچین در روز‌های اخیر روشنفکران آلمانی از صدراعظم درخواست کرده اند به جای ارسال سلاح، به دنبال مصالحه‌ای باشد که هر دو طرف جنگ بتوانند آن را بپذیرند. آن‌ها می‌گویند ارسال سلاح سنگین به اوکراین می‌تواند منجر به بروز جنگ جهانی سوم شده و آلمان را به یکی از طرف‌های درگیر در جنگ تبدیل کند.

به گفته موسسه نظرسنجی اینسا آلمان، ۵۴ درصد از شهروندان این کشور از عملکرد صدراعظم ناراضی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار