مذاکره ترکیه و آمریکا درباره تحویل جنگنده‌های اف-۱۶

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند ترکیه و آمریکا در حال مذاکره برای فروش جنگنده‌های نسل جدید اف-۱۶ آمریکا به آنکارا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «ینی آکیت» ترکیه روز شنبه گزارش داد که ترکیه و آمریکا در حال مذاکره برای نوسازی هواپیما‌های موجود و خرید هواپیما‌های نسل جدید هستند. انتظار می‌رود ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در روز‌های آینده به آمریکا سفر و در مورد خرید هواپیمای اف شانزده با اعضای کنگره گفتگو کند.

آمریکا سال ۲۰۱۹ مشارکت ترکیه در برنامه هواپیما‌های اف-۳۵ خود را به علت خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه توسط آنکارا به حال تعلیق درآورد. آمریکا بعداً ترکیه را به طور کامل از این طرح حذف کرد. ترکیه با وجود واکنش شدید آمریکا و ناتو بر سر خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ تاکید کرده است به استفاده از اس-۴۰۰ ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعداً اعلام کرد آمریکا به آنکارا پیشنهاد کرده است نسل چهارم جنگنده‌های اف شانزده را به جای نسل پنجم اف ۳۵ خریداری کند. کنگره آمریکا هنوز این توافق را تأیید نکرده است. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در حال لابی کردن است تا نمایندگان کنگره را متقاعد کند که این توافق «در خدمت منافع واشنگتن خواهد بود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۷:۲۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
وای جی سی از کشورخودمان بگو بلاخره ایران ازروسیه جنگنده خریداری میکندیانمیکندهیچ خبری ازخریدجنگنده نیست برای مامهم ایران است نه ترکیه 10رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو همه شون یه برنامه میذاره که هر وقت دلش خواست با یه دگمه سقوط کنن
آخرین اخبار