مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سند تحول بنیادین در راستای ارتقاء جایگاه معلمان اجرایی شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از ارکان تحول سند تحول بنیادین، نیروی انسانی است و باید در راستای ارتقاء جایگاه معلمان اجرایی شود.

محمدرضا ابراهیمی امروز در جشنواره سپاس معلم در اردستان گفت: سند تحول بنیادین یکی از ارکان اساسی قانون آموزش و پرورش است که طبق فرموده رهبر انقلاب باید خوب اجرا شود، متأسفانه با تدبیر دولت سابق سند تحول بنیادین کنار گذاشته شد و سند دیگری که با فرهنگ و مذهب ما ناهماهنگ بود جایگزین سند تحول بنیادین اصلی شد.

یکی از ارکان سند تحول بنیادین نیروی انسانی است و لازم است که این سند در راستای ارتقاء جایگاه معلم اجرا شود.

به گفته او بحث رتبه بندی برای افزایش ارتقاء جایگاه معلمان و کیفیت آموزشی است و باید نگرش مردم و جامعه و همچنین مسئولان این گونه باشد که معلم با سایر کارمندان ادارات تفاوت دارد.

ابراهیمی می‌گویداواخر دولت قبل قصد اجرای ناقص موضوع را داشتند، حتی تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای سه سال رتبه بندی در دولت قبل بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت نشد تا اینکه در دولت جدید اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومانی برای آن اختصاص یافت.

او در خصوص فعالیت معلمان در دوران کرونا گفت: رشادت و تلاش معلمان در طول دوران دو سال کرونا قابل ستایش است، در دوران کرونایی یک روز نشد که کلاس تعلیم و تربیت تعطیل شود و حتی همکاران از روی تخت‌های بیمارستان نیز کلاس‌های درس را اداره کرده و به تدریس می‌پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است بسیاری از معلمان برای تدریس از امکانات شخصی استفاده می‌کردند و فعالیت ایثارگرانه دارند و امیدواریم زحمات این تلاش برکت برای خود آن‌ها و خانواده‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمیان
۰۹:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام!
معلمین در این شرایط سخت نیاز به عزت دارند نه تعرف و تمجید!!!!!
وقتی به مناسبت روز معلم به کارگران شرکت مس 12 میلیون پاداش میدن یعنی معلم دگه اون عزت لازم رو نداره.بخصوص وقتی وزیر برا دلجویبی از یه دانش آموز به یه استان دگه سفر میکنه ولی ماجراهای تلخ تحقیر معلم و پرت کردن صندلی به سمتش در کلاس درس رو هییییچ مسوولی نمیبینه این یعنی نابودی معلم....
بعضی از شما مسوولین خاءن بای جواب تموم فسادها و خیانت هایی که افراد جامعه به هم میکنن رو بدن. چرا که آنها مسبب تمام این بدیها هستن.....