در تصادفات، سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در تصادفاتی که نقص فنی خودرو محرز باشد سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: کارشناسان تصادفات در استان اصفهان با هدف احقاق حقوق مردم و به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمان‌های قصور کننده در وقوع تصادفات و یا خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام خواهند نمود.

او گفت: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایرین در تصادفات مثل خودروسازان، راه و سازمان‌های نظارتی که تاییدیه نهایی در خصوص کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را برای استفاده مردم صادر می‌کنند؛ نظیر استاندارد و ... با تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف لحاظ و به عرض مراجع قضایی می‌رسد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان می گوید: ابلاغ شده از تصادفات و ایمنی خودرو‌ها مستند سازی؛ تا برای ارزیابی و اصلاح هم برای کارخانه سازنده و هم برای استاندارد ارسال شود.

به گفته سرهنگ محمدی، نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی باتوجه به تایید نهایی قطعات ایمنی و خودرو باتوجه به تایید نهایی قطعات و خودرو، اگر بیشتر از خودروسازان نباشد کمتر نیست؛ چرا که یکی از آیتم‌های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار