اتباع ۴۴ کشور با نیرو‌های روسیه در اوکراین در جنگ هستند

اتباع ۴۴ کشور و نیز رژیم صهیونیستی در قالب موسوم به لژیون بین المللی با نیرو‌های روسیه در اوکراین در حال جنگ هستند.

اتباع آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از برجسته‌ترین آن‌ها هستند و اسامی افرادی از کشور‌های عربی در این فهرست دیده نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نام «آلون شوهان» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در کشور بلاروس در میان مزدوران موسوم به «لژیون بین المللی» در اوکراین دیده می‌شود. این دیپلمات سابق صهیونیست در مینسک که اکنون ۵۷ سال دارد اوایل آوریل، به مزدوران جنگجو در اوکراین ملحق شد.

روزنامه ریبار چاپ روسیه در کانال تلگرامی خود اسامی جنگجویان مزدوری را معرفی کرد که در قالب «لژیون بین المللی» در اوکراین می‌جنگند.

نکته جالب توجه این است که اسامی اتباع کشور‌های عربی در فهرست مزدوران جنگجو در اوکراین مشاهده نمی‌شود.

یک هفته پس از آغاز حمله روسیه به شرق اوکراین، کی‎‌یف اعلام کرد که «داوطلبان بین المللی» را برای کمک به نبرد با نیرو‌های روسیه می‌پذیرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز «لژیون بین‌المللی دفاع ارضی اوکراین» را تأسیس و روادید را برای داوطلبان لغو کرد؛ مقام‎های اوکراینی مدعی شدند که ۱۶ هزار «داوطلب» برای پیوستن به این مبارزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمیته تحقیقاتی روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کرد که بازجویی از ۲۵۰۰ اسیر از نظامیان اوکراینی نشان داد که عوامل خارجی در یگان‌های ارتش اوکراین حضور دارند و تمامی شواهد نشانگر حضور عوامل خارجی در اوکراین است که با سلاح‌های خود با یگان‌های نظامی اوکراین همکاری می‌کنند.

این کمیته تحقیقاتی عنوان کرد که حداقل ۱۶ صف از نیرو‌های مسلح در خاک اوکراین تشکیل شده که شامل مزدورانی از بیش از ۵۰ کشور است. آن‌ها مستمری خود را از مقامات کی‌یف دریافت کرده‌اند.

روسیه تاکید دارد که برای تعیین هویت این عوامل خارجی و تحت پیگرد قرار دادن آن‌ها در تلاش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار