ایران از لحاظ گیاهان دارویی شرایط مناسبی دارد

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: ایران دارای شرایط استثنایی از نظر گیاهان دارویی است و ظرفیت مناسبی برای دانشجویان این رشته ایجاد می‌کند.

عزیزالله حبیبی گفت: اهمیت برگزاری سمپوزیوم به این علت است که اقلیم ایران به دلیل شرایط خاص استثنایی است و گونه های گیاهی نادر در کشور ما وجود دارند. بیشتر آن ها خاصیت دارویی دارند. مردم ایران باید گیاهان را در هر جای دنیا مورد توجه قرار دهند و آن ها را به جهانیان معرفی کنند. 

به گفته رئیس دانشگاه خوارزمی کشورهای اروپایی و یونسکو، انجمن زیست شناسی ایران و دانشکده های مرتبط با زیست شناسی در سمپوزیوم بین المللی فلورا ایرانیکا مشارکت دارند. 

او گفت: دانشگاه خوارزمی به تناسب پیشینه فعالیت در علوم پایه، پیشکسوت این حوزه است و یکی از بانک های نگهداری گیاهان دانشگاه خوارزمی ثبت بین المللی شده است. علاقه مندی های دو جانبه بین ایران و اتریش در قالب پروژه های بین الملل گیاهان دارویی مد نظر است و این موضوع ظرفیتی را برای فعالیت دانشجویان دکتری در حوزه گیاه شناسی دارویی ایجاد خواهد کرد. اگر تجاری سازی شود پتانسیل مناسبی را برای ایران و کشورهای خارجی ایجاد خواهد کرد.

به گفته حبیبی گیاه شناسی های دارویی می تواند اثرات زیست محیطی در گرد و غبار مناطق مختلف ایران داشته باشد، اما تحقق آن نیازمند برنامه ریزی های لازم است.

نشست سمپوزیوم بین المللي فلورا ایرانیکا محل و کانونی برای تبادل اطلاعات در حوزه گیاه شناسی است که می تواند برای دانشمندان و محققان مفید و موثر باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار