تمام زباله‌های شهر قم به‌زودی تبدیل به کودکمپوست می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: هم‌اکنون حدود ۳۵۰ تن از زباله‌های شهری قم پردازش می‌شود و با راه‌اندازی خط دوم مدیریت پسماند قم، به‌زودی تمام زباله‌های شهری پردازش و تبدیل به کود کمپوست خواهد شد.

 سیدمجتبی سبحانی‌ثابت در نشست خبری به مناسب روز شورا‌ها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، گفت: توسعه نشاط اجتماعی، ارتقای سطح ایمنی بوستان‌ها، ارتقای سطح کیفیت خدمات از طریق بهبود و اصلاح فرآیند خدمات و توسعه متوازن فضای سبز در مناطق هشت‌گانه شهری ازجمله برنامه‌ها و دستور کار‌های مدیریت شهری قم است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توزیع ۳ هزار نهال مثمر به شهروندان در روز‌های پایانی سال گذشته،گفت: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در توسعه فضای سبز شهری، کاشت درختان مثمر بوده که آثار آن در برخی مناطق مشهود است.

سبحانی ثابت گفت: شورای شهر قم طی ماه‌های اخیر رویه‌ای در پیش‌گرفته تا در قبال آن سطح ارائه خدمات به زائران و مسافران ورودی به شهر افزایش یابد و در این زمینه تعاملات زیادی با دستگاه‌های اجرایی آغازشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم، توسعه فرهنگ شهروندی را از رویکرد‌های کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم دانست وگفت: در این زمینه مباحث آموزشی در خصوص مدیریت پسماند، زیباسازی شهری، فضای سبز و تابلو‌های تبلیغاتی و ... در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

سبحانی‌ثابت با تأکید بر کمبود فضای سبز شهری در منطقه شش شهر قم گفت: در این خصوص نقطه‌گذاری فضای سبز در مناطق کم‌تر برخوردار در دستور کار شهرداری است و تلاش می‌شود با احداث فضای سبز محلی این کمبود تا حدودی جبران شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کاهش تولید زباله روزانه در قم از ۷۲۰ تن طی سال‌های اخیر به ۶۰۳ تن زباله امسال، گفت: هم‌اکنون حدود ۳۵۰ تن از زباله‌های شهری قم پردازش می‌شود و با راه‌اندازی خط دوم مدیریت پسماند قم، به‌زودی تمام زباله‌های شهری پردازش و تبدیل به کود کمپوست خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر روند بلندمرتبه‌سازی و چالش‌های پیش روی آپارتمان‌نشینی، گفت: قرارداد خرید یک نردبان ۵۰ متری اخیراً با یکی از شرکت‌های خارجی منعقدشده و امید می‌رود طی ماه‌های آینده تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم شود.

برچسب ها: زباله ، شورای اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار