میزان زکات فطره برای هر نفر ۴۰ هزار تومان تعیین شد

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام رهبر معظم اعلام کرد: امسال برای زکات فطره هر نفر معادل ۳ کیلو گندم ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی گفت: برای افرادی که قوت غالب آن ها برنج است و بر آن اساس می خواهند پرداخت کنند قیمت ۳ کیلو برنج از هر نوعی را که تمایل دارند درنظر بگیرند.

او گفت: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید است، اما کسانی که نماز عید به جا می‌آورند احتیاط این است که قبل از نماز عید آن را پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در پاسخ به این پرسش که در پرداخت فطریه تشخیص قوت غالب چگونه است، افزود: رعایت قوت غالب فرد الزامی ندارد بلکه مقصود قوت غالب شهر است و در هر صورت پرداخت ۳ کیلو گندم یا قیمت آن کفایت می‌کند، اما بهتر است کسانی که مصرف اصلی شان برنج است، برنج را در نظر بگیرند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مثلا برای یک خانوار ۵ نفره، فطریه هر نفر با احتساب گندم ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که البته در زکات فطره می‌تواند طعام و یا پول آن را به صورت نقد و چه به صورت کارت به کارت پرداخت کنند .

برچسب ها: زکات فطره ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین همتی
۰۹:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب واحترام، ببخشید، مگر گندم قیمتش کیلوچنده؟ که به احتساب گندم می‌شود 200 هزار، فوقش قیمت هرکیلو گندم 10 یا12 هزار هم که باشه، می‌شود 30 تا36 هزار پس این 200 هزار چطوریه است؟