برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام شد

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آستانه روز معلم، برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

هاشم ناظمی جلال با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی و تبریک هفته معلم، از اجرای ویژه‌هایی به همین مناسبت در سطح واحد‌های اداری و آموزشی استان خبر داد.

او حضور مسئولین استان و شهرستان در مدارس و تبریک روز معلم با اهدای شاخه‌های گل و تجلیل از مقام معلم (سپاس معلم) را یکی از برنامه‌های استان بر شمرد و با اشاره به تقارن روز معلم با عید سعید فطر، گفت: این برنامه یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در تعدادی از مدارس استان انجام می‌شود.

ناظمی جلال دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام استان با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار مدیران و روسا و اعضای کمیته‌های بزرگداشت مقام شهرستان‌ها و مناطق با امامان جمعه در روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت و مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای والامقام انقلاب اسلامی با حضور مسئولان آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان در روز پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه را از عناوین برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان ذکر کرد که بر اساس روز شمار هفته معلم برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز پر و خیر و برکت جمعه استان در مورخ ۱۶ اردیبهشت توسط امامان جمعه و ایراد سخن در پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مدیر کل آموزش و پرورش در مرکز استان و مدیران و روسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق و برگزاری مراسم نمادین هفته بزرگداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان سرآمد و منتخب استان در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

ناظمی جلال دیدار معلمان سرآمد و منتخب استان‌ها با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در تهران را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم بر شمرد و گفت: نمایندگان و معلمان منتخب استان نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

او گفت: فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی در واحد‌های اداری و آموزشی و در سطح شهر با نصب پلاکارد و بنر، بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای نکوداشت مقام معلم از جمله صدا و سیما و رسانه‌های گروهی، برگزاری مراسم روز معلم در کلیه مدارس و تجلیل از معلمان خدوم و برگزاری مراسم نمادین و ویژه برنامه هفته معلم در شهرستان‌ها و مناطق و تجلیل از معلمان سرآمد با حضور مسئولان محلی  از برنامه‌های ستاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، عیادت از بیماران فرهنگی و سرکشی به خانواده‌های معلمان متوفی بر اثر کرونا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، مسابقات دانش آموزی شامل دل نوشته، نقاشی و هم چنین بهره گیری از فضای مجازی جهت جریان سازی و بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید مطهری و تکریم مقام والای این شهید در برنامه‌ها متناسب با شخصیت فرهیخته شهید از دیگر برنامه‌های استان آموزش و پرورش کردستان است.

ناظمی جلال می گوید: حضور معلمان سرآمد استان در برنامه‌های صدا و سیما و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی از طریق برنامه‌های رسانه ملی و رسانه‌های گروهی و اجرای پویش #معلمخوبمن در فضای مجازی سایر برنامه‌های است که برای اجرا پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم نام گذاری و هر ساله به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح کشور و استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.