یحیی سنوار: به ایران بخاطر حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی درود می‌فرستم

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس از ایران بخاطر حمایت از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی درود فرستاد.

یحیی سنوار، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در نوار غزه در نخستین حضور رسانه‌ای خود از حدود یک سال پیش، از ایران بخاطر حمایت از مسأله فلسطین و مسجدالاقصی قدردانی کرد.

یحیی سنوار گفت: به ایران، رهبر، رئیس جمهور، سپاه و ملت این کشور بخاطر حمایت از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی درود می‌فرستم.

طبق اعلام شبکه المیادین، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس گفت: این امت در هر امتحان واقعی در خصوص مسجدالاقصی، جوهره واقعی خود را آشکار می‌کند. ما تصور نمی‌کردیم نقشه جهنمی که ارتش برای ریشه کن ساختن مقاومت در غزه آماده کرده، از بین رفتنی باشد.

یحیی سنوار در ادامه با اشاره به نبرد «سیف القدس» آن را در راستای دفاع از مسجدالاقصی عنوان کرد و گفت: امت [اسلام]در صورت تجاوز به بیت المقدس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

او همچنین نبرد «سیف القدس» را بیش از انتظار توصیف کرد و گفت: نتایج آن همچنان ادامه دارد. سنوار گفت: شمشیر قدس هیچگاه تا زمان آزادی [قدس]در غلاف نخواهد رفت.

سنوار در ادامه با اشاره به تجاز‌های اخیر صهیونیست‌ها به حریم مسجدالاقصی گفت: تصویر سربازان اشغالگر در حالی که به مسجد القبلی حمله کرده اند، نبایستی دیگر تکرار شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت: همگان بایستی برای نبردی بزرگ برای مسجدالاقصی و در سایه ادامه اشغالگری آماده کنند.

او در ادامه اعلام کرد: عملیات‌های قهرمانانه اخیر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است. ملت فلسطین با ایستادگی خود از تمامی اختلافات گذر کرده و وحدت را معنا کردند.

سنوار تاکيد کرد، آنکه برای هتک حرمت مسجد الاقصی تصمیم گیری می‌کند در واقع تصمیمش به منزله اهانت به هزاران مسجد و کلیسا در فلسطین و جهان است.

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفته و در روز‌های اخیر با حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسیده است. در یک ماه گذشته و با افزایش تنش‌ها، ۲۲ فلسطینی به دست ارتش اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطف کردی
آخرین اخبار