اتحادیه اروپا شرکت اپل را به چالش می‌کشد

آخرین گزارش‌ها حاکی از این هستند که اتحادیه اروپا به‌زودی اتهامات جدیدی را به اپل وارد می‌کند.

اتحادیه اروپا قصد دارد با محوریت نقض قوانین ضدرقابتی، اتهامات جدیدی را به اپل وارد کند. منابع آگاه می‌گویند اتحادیه اروپا، احتمالاً این هفته اتهامات را به صورت رسمی به این شرکت ابلاغ خواهد کرد.

گفته می‌شود مقامات اتحادیه اروپا معتقدند شرکت اپل با تبلیغ سرویس Apple Pay و جلوگیری از دسترسی سرویس‌های مالی مشابه به تراشه NFC گوشی‌های آیفون، به‌شکلی ناعادلانه سیستم پرداخت آیفون‌ها را در انحصار خود نگه داشته است.

خبر‌های مربوط به شکایت اتحادیه اروپا از اپل (با محوریت دسترسی به تراشه NFC در آیفون)، نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد. دلیل تأکید اتحادیه اروپا بر دسترسی به NFC این است که تراشه مورد اشاره، برای پرداخت‌های موبایلی کاربرد دارد و در شرایط فعلی تنها سرویس Apple Pay می‌تواند از تراشه NFC آیفون استفاده کند.

کاربران آیفون می‌توانند به کمک NFC و Apple Pay در برخی فروشگاه‌ها گوشی خود را نزدیک پایانه پرداخت بگیرند تا معامله به‌شکل بدون تماس انجام شود.

پرداخت با nfc

اما دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به تراشه NFC آیفون بسیار محدود است. از زمان انتشار iOS ۱۲ تعدادی از اپلیکیشن‌های متفرقه به برخی از قابلیت‌های NFC دسترسی دارند، اما سطح دسترسی آن‌ها در حد Apple Pay نیست.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار