توزیع بیش از ۳ هزار تن کودشیمیایی در استان قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۱۸ تن کودشیمیایی در بین بهره برداران استان توزیع شد.

علی راه انجام سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۷۱۸ تن انوع کود‌های شیمیایی در استان توزیع شده است.

از این میزان کود ۳ هزار و ۲۸۸ تن ازته، ۳۷۵ تن فسفاته و ۵۵ تن پتاسه است.

در حال حاضر کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در انبار‌های کارگزاری استان موجود است و تمهیدات لازم برای کود‌های مورد نیاز کشت بهاره انجام شده و هیچگونه کمبودی برای تامین و توزیع کود در استان وجود ندارد.

کشاورزان، کود مصرفی را بر اساس توصیه کارشناسان فنی در مزارع کشاورزی خود استفاده کنند.

استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

بر اساس توصیه وزارت جهاد کشاورزی در مصرف کود‌ها ۶۲.۵ درصد ازته، ۲۵ درصد فسفاته و ۱۲.۵ درصد پتاسه مدنظر موسسات تحقیقاتی خاک و آب کشور و مراکز تحقیقاتی است که این امر باعث پایداری تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد که کشاورزان با رعایت توصیه‌های فنی می‌توانند به پایداری تولید برسند.

از ابتدای سال زراعی جاری تحویل کود شیمیایی به کشاورزان متقاضی در قالب سامانه الکترونیکی انجام می‌شود که کشاورزان با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود می‌توانند نسبت به دریافت کود مورد نیاز از طریق کارگزاری‌های مستقر اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار