لاوروف:

موافقت بیشتر مشتری‌های روسیه با پرداخت روبل در ازای گاز

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بیشتر مشتری‌های روسیه با ساز و کار جدید مبتنی بر دریافت گاز در ازای پرداخت بهای آن به روبل موافقت کرده اند.

سرگئی لاوروف گفت: کسانی که با پرداخت به روبل موافقت نمی‌کنند نمی‌خواهند اموال حاصل از فروش محصولات را دریافت کنیم. این به خودشان بستگی دارد. بیشتر شرکای اصلی ما با ساز و کار جدید موافقت کرده اند. اگر لهستان و بلغارستان به رویکرد‌های ایدئولوژیک خود بیشتر از منافع مردم اهمیت می‌دهند، به خودشان بستگی دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزیر خارجه روسیه گفت: علت انتقال به ساز و کار استفاده از روبل در معاملات برای آن است که از سرقت اموال روسیه به دست غرب جلوگیری شود. غرب بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از اموال روسیه را که هنگام آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، در بانک‌های غرب بود سرقت کرده است. غرب اموالی را که در ازای دریافت گاز از روسیه پرداخت کرده است سرقت کرد. این بدان معناست که گاز روسیه را سال‌ها به صورت رایگان دریافت کرده اند.

وزیر خارجه روسیه بر اهمیت این عملیات در پس حملات اوکراین به برخی مناطق داخل روسیه تاکید و اعلام کرد: عملیات نظامی ویژه در اوکراین پس از تحقق اهداف مورد نظر به پایان خواهد رسید.

گازپروم، غول انرژی روسیه به لهستان و بلغارستان اعلام کرد که از روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) عرضه گاز به این کشور‌ها متوقف خواهد شد؛ زیرا این کشور‌ها با تقاضای روسیه برای پرداخت هزینه واردات انرژی به روبل موافقت نکردند. توقف صادرات گاز به کشور‌های اروپایی، اقدام متقابل مسکو در خنثی سازی تحریم‌های همه جانبه غرب علیه روسیه است که به علت تشدید درگیری‌ها در اوکراین بر بخش‌های انرژی و مالی این کشور اعمال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه چون از ما حمایت میکرد اوکراین رو به جونش انداختن
آخرین اخبار