آغاز طرح مقابله با فقر در اسکو

فرماندار شهرستان اسکو گفت:با ابلاغ طرح مقابله با فقر مطلق کار شناسایی خانوار‌های واجد شرایط در شهرستان اسکو آغاز شد.

آقای فیروزی در جلسه هماهنگی برای آغاز طرح مقابله با فقر مطلق در شهرستان اسکو، طی نشستی با ادارات متولی این طرح و سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خیریه و نیکوکاری مجاز و فعال شهرستان، گفت: برای از بین بردن فقر مطلق در این دولت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد که علاوه بر رفع مشکلات معیشتی، ایجاد اشتغال، رفع مشکلات درمانی و سایر موارد را نیز به دنبال خواهد داشت.

 افرادی که از لحاظ تامین حداقل خوراک، پوشاک و سرپناه دچار مشکل باشند به نوعی با فقر مطلق مواجه هستند  همچنین این افراد قطعا زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

در مرحله اول این افراد یا خانوارها، توسط مراکز نیکوکاری، مساجد، موسسه‌های خیریه، گروه‌های جهادی و نهاد‌های حمایتی با محوریت ادارات متولی از جمله اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و در سامانه‌ای به  نام "حامی" ثبت نام خواهند شد.

افراد شناسایی شده توسط اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت داشتن شرایط به کمیته امداد معرفی خواهند شد و حتی افرادی که شناسنامه و کد ملی نیز ندارند نیز در این سامانه به صورت موقت ثبت خواهند شد.

 افراد معتاد، بیماران اعصاب و روانی که رها شده اند نیز شناسایی و به سازمان بهزیستی به منظور ساماندهی معرفی خواهند شد که باید برای این مرحله مراکز نگهداری ایجاد شود و یا توسط شهرداری و بهزیستی در گرمخانه‌ها پذیرش شوند و سرانه حمایت را دریافت کنند.

 سایر افرادی که فقر مطلق  دارند به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی معرفی خواهند شد که سه ماه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در مرحله دوم فرایند توانمند سازی شامل آموزش مهارت، حمایت مالی برای ایجاد اشتغال را نیز خواهیم داشت که در این زمینه مشارکت تمامی دستگاه‌ها را خواستار هستیم چرا که تنها از عهده سازمان‌های حمایتی بر نمی‌آید.

مسائل و مشکلات درمانی نیز مورد کمک و حمایت قرار می‌گیرد و همچنین برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.