حذف ارز ترجیحی دارو در کشور هنوز عملیاتی نشده است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون در زمینه قیمت دارو افزایشی نبود و حذف ارز ترجیحی دارو عملیاتی نشده است.

دکتر قدرت‌الله رستمی گفت: در  ماههای  اخیر به خاطر کمبود انسولین به ویژه انسولین‌های قلمی ، این دارو فقط در داروخانه‌های منتخب و پر تردد توزیع می‌شد.

او گفت: با بهتر شدن شرایط و جبران کمبود‌های انسولین، این داروی پرمصرف در همه داروخانه‌هایی که تمایل به دریافت داشته باشند توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:هنگام کمبود، توزیع انسولین به صورت محدود و سهمیه‌ای اماهم  اکنون محدودیتی وجود ندارد و بیماران می‌توانند به اندازه‌ای که پزشک تجویز کرده، دارو  دریافت کنند.

رستمی تصریح کرد: وضعیت استان همدان به لحاظ ذخایر دارویی مطلوب است و از نظر تامین و توزیع دارو‌های بیماران کرونایی هم مشکلی وجود ندارد. همچنین در تامین شیرخشک مشکلی نیست و انواع شیرخشک در ۸۰ داروخانه در استان همدان  توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد: باید زیر ساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی دارو فراهم شوداگرچه این طرح فوایدی دارد و جلوی برخی سوء استفاده‌ها و قاچاق دارو را می‌گیرد، اما حذف یکباره  به ضرر مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.