شکوه حضور در نگارستان

مردم گلستان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم بی دفاع فلسطین نشان دادند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال پس از ۲ سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار می‌شد، با حضور پر شور مردم گلستان در شهر‌های مختلف همزمان با سایر شهر‌های کشور آغاز شد.

قرار بود راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مرکز استان گلستان آغاز شود، اما مردم ولایتمدار شهر گرگان پیش از آغاز این مراسم با در دست گرفتن پلاکارد و پرچم‌هایی مزین به شعار‌هایی در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در برابر جنایت‌های اسرائیل در خیابان‌های گرگان حاضر شدند و با مشت‌های گره کرده آزادی قدس را فریاد زدند.

در بین جمعیت اقشار و گروه‌های سنی مختلف مردم به چشم می‌خورند. برخی مسن تر‌ها با عصا آمدند، برخی با ویلچر، برخی هم کودکان و نوزادان خود را درون کالسکه با خود به این راهپیمایی آورده بودند.

تعدادی از جوانان هم گروه گروه با سربند‌هایی مزین به «القدس لنا» در این راهپیمایی حضور پیدا کردند.

خانومی که همراه دو کودک خردسالش در این راهپیمایی حاضر شده بود، گفت: برای نشان دادن حمایت خودم از مردم بی دفاع فلسطین همراه فرزندانم به این راهپیمایی آمدم تا آن‌ها از این سن با آرمان‌های امام و رهبری آشنا شوند و ادامه دهنده این راه باشند.

شکوه حضور در نگارستان

آقایی میانسال که پرچمی کوچک از فلسطین را در دست دارد، گفت: امروز آمده ام تا مردم فلسطین بدانند تنها نیستند و رژیم غاصب بداند اجازه نخواهیم داد به جنایت‌های خود ادامه دهد.

خانومی دیگرکه با لباس ترکمنی در این راهپیمایی حاضر شده بود، گفت: مردم بی دفاع فلسطین خواهران و برادران دینی ما هستند و حضور امروز ما برای آن‌ها موجب دلگرمی خواهد بود و دنیا خواهد فهمید فلسطین تنها نیست.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۴۰ نقطه ازاستان گلستان برگزار شد.

در روستای صوفیان شهرستان کلاله هم که به پایتخت اسب اصیل ترکمن مشهور است، تعدادی از مردم با اسب‌های اصیل خود در این راهپیمایی حاضر شدند.



آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) روز قدس نامگذاری شد تا حمایت از مردم بی دفاع فلسطین هیچگاه از یاد نرود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.