هشدار هواشناسی؛

طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در آذربایجان غربی

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه رگبار‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی در معابر استان است.

مهدی کریمی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر رگبار متناوب، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف آذربایجان غربی  و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی در معابر بوده که لازم است تدابیر لازم از سوی شهروندان و مسوولان در این زمینه اتخاذ شود.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: این شرایط از بعد از ظهر امروز روز جمعه در استان آغاز شده و تا اواخر وقت روز دوشنبه  آینده ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان و به ویژه ساکنان محلی خواست: از تردد در کوهپایه‌ها و چرای دام‌ها در مکان‌های باز و مرتفع به علت بروز تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید پرهیز کنند.

کریمی دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته را بین مثبت ۲۰ و ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این مدت شهر‌های تکاب و پلدشت به ترتیب با ۷ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و پلدشت با ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

به گفته کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ماکو با ۶ میلیمتر بارش دارای بیشترین میزان بارش در استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.