آغاز عملیات احداث بزرگراه سه‌راهی ایواوغلی - مرند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای احیای جاده ابریشم عملیات احداث ۱۶.۵ کیلومتر از بزرگراه ایواوغلی _ مرند آغاز شد.

محسن حمزه لو گفت: با هدف احیای جاده ابریشم برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای عملیات احداث ۱۶.۵ کیلومتر از بزرگراه ایواوغلی _ مرند  با اعتبار ۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: قطعه ۴ پروژه ۴ خطه سازی جاده مرند ایواوغلی از منطقه قاپیلوق که نقطه صفر حوزه استحفاظی آذربایجان‌غربی می‌باشد تا سه راه ایواوغلی به طول ۱۶/۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر اجرا می‌شود.

به گفته وی در طول مسیر ۲ پل رودخانه‌ای شور چای با ۲ دهانه ۲۰ متری و قطور چای با ۳ دهانه ۲۰ متری احداث خواهد شد.

حمزه لو گفت: این طرح راه سازی با بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و زیرسازی، در مدت ۳۶ ماه اجرا و به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: سه‌راهی ایواوغلی به مرند یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان‌ غربی به شمار می‌رود، و احیای جاده ابریشم و بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه‌های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

حمزه‌لو  گفت: هم اینک ۳۰ کارگاه راهسازی در سطح آذربایجان‌غربی فعال است و در سفر رییس جمهور نیز سعی خواهیم کرد از این ظرفیت برای توسعه استان نهایت استفاده را بکنیم.

به گفته وی کریدور بزرگراهی غرب کشور فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان‌غربی به شماره می‌رود و در بخش توسعه این گذرگاه بین‌المللی فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی جریان دارد و تاکنون بیش از ۳۸۰ کیلومتر را با ۷۵ درصد پوشش به اتمام رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.