کاهش دوباره بهای نفت خام در بازار انرژی

سرمایه گذاران بازار نفت همچنان نگران آینده بازار عرضه به دلیل تداوم درگیری‌های نظامی در اوکراین و احتمال تحریم نفت روسیه هستند.

کارشناسان بازار انرژی می گویند افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق مختلف چین و نیز احتمال تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده بازار عرضه و قیمت نفت در ماه‌های آینده داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت آتی نفت برنت دریای شمال امروز در بازار‌های جهانی با ۴ سنت کاهش به ۱۰۷ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۰۴ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند هر دو شاخص نفتی در هفته‌های آینده روندی صعودی داشته باشند. آلمان در روز‌های اخیر به منظور تحریم نفت روسیه همگام اتحادیه اروپا شده و گفته قرار است در اعمال تحریم‌ها پا به پای این اتحادیه حرکت خواهد کرد. 

به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین بسیاری می‌گویند ممکن است در سه ماه آینده شاخص تولید ناخالص داخلی این کشور به طرز چشمگیری افت داشته باشد. گفته می‌شود اوپک پلاس هم علی رغم تغییرات و تحولات سیاسی فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تولید نفت خام خود و عرضه آن به بازار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار