موج گرمای بی‌سابقه در هند زندگی روزمره مردم را مختل کرد

میلیون‌ها هندی موج گرمای بی‌رحمانه‌ای را تجربه می‌کنند که در حال از بین بردن زندگی و معیشت آن‌ها است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند خطاب به وزرای کل ایالت‌ها گفت: «دما در کشور به سرعت در حال افزایش است و خیلی سریع‌تر از حد معمول افزایش می‌یابد». اداره هواشناسی هند افزایش تدریجی حداکثر دما را بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد در اکثر مناطق شمال غربی و مرکزی هند در هفته جاری پیش بینی کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در حالی که موج گرما در هند از ماه‌های مه و ژوئن آغاز می‌شود، این گرما از مارس آغاز شده است. گفته شده میانگین حداکثر دما در ماه مارس رکورد ۱۲۲ سال گذشته (در ماه مشابه) را شکسته است.

مرکز علوم و محیط زیست هند می‌گوید که موج گرمای اولیه امسال حدود ۱۵ ایالت را تحت تاثیر قرار داده است. اثرات گرمای شدید در هند قابل مشاهده است. کشاورزان می‌گویند که افزایش غیرمنتظره دما بر برداشت گندم تأثیر گذاشته است، اتفاقی که به طور بالقوه می‌تواند پیامد‌های جهانی به همراه داشته باشد؛ چرا که عرضه گندم پیش از این نیز به دلیل جنگ اوکراین مختل شده بود.

گرما همچنین باعث افزایش تقاضای برق شده است. همین امر منجر به قطعی برق در بسیاری از ایالت‌ها و ترس از کمبود زغال سنگ شده است. مودی همچنین نسبت به افزایش خطر آتش‌سوزی هشدار داده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند هند در سال‌های اخیر موج‌های گرمای شدیدتر و مکرری را ثبت می‌کند که مدت زمان طولانی‌تری نسبت به گذشته دارند. دلایل متعددی برای این تغییر ارائه شده از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هند بزرگترین مصرف کننده ذغال سنگ و آلوده کننده های هوای کره زمینه پس حقشه
آخرین اخبار