۱۰ مرکز عرضه فرآورده‌‎های دامی غیرمجاز در استان سمنان پلمب شد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۰ واحد تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی غیربهداشتی سال ١۴٠٠ در استان سمنان پلمب شد.

آقای حسینی گفت: سال گذشته ۸۳ پرونده در زمینه تولید و عرضه محصولات دامی و پروتئینی غیر بهداشتی در طی بازرسی‌های کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه و تولید در مراجع قضایی تشکیل شد که برای ۷۶ پرونده حکم صادر و ۲۹ پرونده در دست اقدام است.

سال ۱۳۹۹ شمار پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تولید و عرضه محصولات دامی و پروتئینی غیر بهداشتی در مراجع قضایی استان سمنان ۱۱۴ پرونده بود که ۷۲ پرونده رسیدگی شد و ۱۰ پرونده در دست اقدام است.

 ۷۹ محموله غیر مجاز در زمینه حمل غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی با نظارت هوشیارانه کارشناسان دامپزشکی سال گذشته شناسایی و توقیف شد.

از مجموع ۷۹ محموله غیر مجاز توقیف شده به وسیله کارشناسان دامپزشکی استان سمنان در سال گذشته هشت محموله مربوط به حمل غیر مجاز دام سبک و سنگین زنده، سه محموله مربوط به حمل ماهی، ۳۹ محموله مربوط به حمل طیور و شترمرغ و ۳۱ محموله مربوط به فرآورده‌های خوراکی و غیرخوراکی و یک محموله مربوط به دارو دام و طیور بوده است.

۲۳۰ هزار و ۵۱۱ راس دام و ۲۴ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۲۰ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان سمنان سال گذشته کشتار شد و استان سمنان در زمینه تامین گوشت دام و طیور کمبودی ندارد و مازاد تولید استان در بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.