معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان:

امسال قطعی برق صنایع استان های خراسان در اولویت نیست

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: امسال در زمان اوج مصرف، صنایع بزرگ استان های خراسان در اولویت قطعی برق قرار نمی‌گیرند.

مهدی علومی گفت: شرایط مصرف برق در فروردین و اردیبهشت ماه امسال هنوز طبیعی است و با اوج گیری بار در شبکه مواجه نشده ایم و تاکنون هیچ برنامه مدیریت مصرفی نیز برای مشترکان صنعتی اعمال نشده است.

او گفت: اگر قرار بر اعمال مدیریت مصرف برق در دوره اوجگیری بار تابستانه باشد زمان آن خرداد ماه خواهد بود، اما تاکنون ابلاغی از سوی شرکت توانیر مبنی بر اعمال مدیریت مصرف به شرکت برق منطقه‌ای خراسان صادر نشده، زیرا هنوز گرمای هوا شدت نیافته است.


معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: مدیریت مصرف برق در دوره اوجگیری بار تابستان امسال برای صنایع به صورت قطع برق نخواهد بود و قرار است امسال طی انعقاد تفاهمنامه‌هایی با صاحبان صنایع، آن‌ها به مدت یک ماه در تابستان وارد مرحله تعمیرات شوند و مصرف برق را به حداقل برسانند و خارج از این ماه نیز فقط در ساعات اوجگیری مصرف، حداقل باری که نیاز دارند را مصرف کنند.


به گفته علومی این نهاد با ۳۲ واحد صنعتی بزرگ در خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برای اعمال مدیریت مصرف قراردادی منعقد کرده و هم اینک نشست‌های توجیهی برای صاحبان صنایع در حال برگزاری است تا با حداقل مصرف در ساعات اوجگیری بار و برنامه ریزی برای رفتن یک ماهه به مرحله تعمیرات با آن‌ها توافق شود.


معاون  شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: از آنجا که هنوز ابلاغیه دقیقی در خصوص مدیریت مصرف از سوی توانیر صادر نشده است، احتمال دارد سازمان صنعت معدن و تجارت استان، آن مدت معین برای رفتن صنایع به مرحله تعمیرات را اعلام کند یا این که شرکت برق منطقه‌ای با هماهنگی صاحبان صنایع تعیین کننده زمان اعمال مدیریت مصرف برق باشد.


علومی گفت: ساخت نیروگاه‌هایی در سبزوار و تربت حیدریه در حال انجام بوده و طرح توسعه بخش بخار نیروگاه فردوسی نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در صورتی که این نیروگاه‌ها وارد مدار تولید شوند، کمبود تولید برق در استان جبران خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.