خسارت ۱۰۰ درصدی خشکسالی به مزارع گندم دیم کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی، مزارع گندم دیم این شهرستان دچار خسارت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است.

حمید رشیدی گفت: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص دارد که از این میزان اراضی ۲۶ هزار هکتار آن به سبب کاهش بارش باران از بین رفته است و در مابقی اراضی دیم بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار گندم برداشت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: برداشت گندم در شهرستان کازرون از نیمه اول اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش بینی میشود میزان برداشت گندم دیم در این شهرستان در سال زراعی جاری ۲۰۰۰ تن باشد که نسبت به سال قبل حدود ۸۵ درصد کاهش خواهد داشت.

رشیدی با تاکید بر اینکه خشکسالی یک رویداد جوی است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد، گفت: کشاورزان می‌توانند با تصمیم گیری صحیح مدیریتی از جمله بیمه خشکسالی، استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و خاکورزی مناسب میزان خسارت وارده را کاهش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: کاشت و برداشت محصول گندم دیم یکی از ظرفیت‌های شهرستان کازرون است و این شهرستان قطب اصلی تولید بذر گندم استان فارس به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار