رئیس جمهور در نشست خبری:

کار کشاورزی و دانش بنیان در دشت قزوین در دستور کار دولت+ فیلم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست با خبرنگاران گفت: توجه به دشت  حاصلخیز قزوین مورد تاکید مردم و مقام معظم رهبری است و دولت هم بر توجه ویژه به آن تاکید دارد.


رییس جمهور گفت: ستاد احیای کارخانه‌ها و صنایع تعطیل در دولت تشکیل شده است و کارخانه‌هایی مثل کنتورسازی باید احیا شوند و باید کارخانه‌ها به مدار تولید برگردند و نباید ظرفیت معطل در کشور داشته باشیم.

او افزود: وضعیت بهداشت و درمان در استان و کمبود سرانه بهداشت باید پیگیری شوند. بیمارستان ۷۰۰ تختوابی ۲۰ درصد پیشرفت کرده است و با توجه به نیاز استان قزوین تکمیل این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است تا نیاز استان قزوین و استان‌های همجوار را تامین کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: ما کمبود آب در استان قزوین نداریم و باید مدیریت آب را اصلاح کنیم. در کشور با تنش آبی رو به رو هستیم و باید روند بهره برداری از منابع آبی اصلاح شود.

او تاکید کرد: موضوع الاینده‌ها به ویژه در ابیک و سایر نقاط استان پیگیری شود.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، استان قزوین قطب صنعتی و گردشگری است و آثار تمدنی موجود در استان قزوین از جمله دولتخانه صفوی هم ترمیم و هم آزادسازی شوند و هم دولت برای احیای آن‌ها اقدام کند.

رییس قوه مجریه تاکید کرد: همچینین ساخت و ساز‌های متناسب با گردشگری در استان و توسعه صنعت گردشگری در استان باید کار‌های مهم و اثربخشی صورت بگیرد. در استان قزوین دانشگاه‌های متعدد از جمله دانشگاه امام خمینی را برای تربیت نیروی انسانی داریم و باید از این طرفیت‌ها به درستی برای استان و کشور استفاده کنیم.

او گفت: از نیروی کارآمد که از روحیه جهادی و انقلابی برخوردار هستند باید در بدنه مدیریتی استان استفاده شود.

رییس جمهور تصریح کرد: اعتبارات خوبی ریالی و ارزی برای توسعه استان قزوین در نطر گرفته شده است که معاونت اجرایی ریاست جمهوری به جد این موضوعات را پیگری می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تلاش کردیم از امکانات موجود در کشور استفاده کنیم. برای تولید ۳۵ مگاوات برق در بخش‌های هسته‌ای و ... برنامه ریزی شده است و وظیفه ما این است که با مدیریت برق با خاموشی روبه رو نشویم.

او تاکید کرد: مساله کمبود برق یکی از مسایلی است که در برخی سال‌ها با کمبود گاز و قطعی آن رو به رو بودیم و در زمستان سال قبل نه کمبود برق و نه کمبود گاز نداشتیم.

رییس جمهور درباره درباره مساله زمین‌های وقفی در استان قزوین هم گفت: موقوفات زیادی به نام حضرت رضا در استان ثبت شده است. هدف اصلی وقف رفع مشکلات مردم است. دولت و اوقاف موظف است بررسی کند که آیا موقوفات در مسیر درستی عمل می‌شود یا به تولید و اشتغال کمک می‌کند یا خیر و امیدواریم موقوفات در مسیر نظر واقف استفاده شوند و اگر نمی‌شود نسبت به احیای آن‌ها اقدام کنند.

رئیس جمهور افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تبدیل شده است و با کنترل‌های دولت باید قانون اجرا شود و دولت هم بر قیمت‌ها نظارت کند و زندگی و معیشت مردم سخت نشود و هم بازار مدیریت شود.

او اضافه کرد: مدیریت بازار و افزایش قیمت کالا‌ها و معیشت مردم دغدغه اصلی دولت است و نباید به مردم فشار وارد شود و ظرف چند روز آینده نحوه عملکرد دولت بر بازار به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.