رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصوبه واردات خودرو در صورت پذیرش نیازمند برخی قیود و شرایط است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: مصوبه واردات خودرو در صورت پذیرش نیازمند برخی قیود و شرایط است.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور روسای قوا، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان بر لزوم بهره مندی هر چه بیشتر از ایام باقیمانده این ماه تاکید کرد و گفت: امیدواریم خداوند همه مومنان را در ایامی که سپری شده است، مشمول عنایات خاصه خود قرار داده باشد و توشه‌ای وزین از نورانیت و شوق الی الله و طاعت رب الارباب از این ایام برگرفته باشیم و ان شاء الله از زمره کسانی باشیم که خداوند متعال در مورد آنان می‌فرماید: فَأُولَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت روز قدس، مساله فلسطین و قدس شریف را مساله اول جهان اسلام دانست و تصریح کرد: روز قدس، نماد مقاومت جهان اسلام است و امروز بیش از هر زمان دیگری به بینش عمیق، حکمت، خردمندی و تدبیر حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) در نامگذاری این روز بزرگ و تحریض بر گرامیداشت آن پی می‌بریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت بزرگداشت مقاومت ملت مظلوم فلسطین و زنده نگه داشتن آن، اظهار کرد: گرچه برخی سران سازشگر در کشور‌های عربی، مسیر دیگری را می‌روند، اما ملتهایشان با فهم توأم با بصیرت، روز به روز مقاومتر و بیدارتر می‌شوند و این بیداری و مقاومت، امروز در سراسر جهان اسلام مشهود است.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با راهپیمایی حداکثری مردم در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و جریان مقاومت، مراسم روز قدس امسال با شکوه و عظمت بیش از پیش برگزار شود و ثمره این همت بلند ملت‌های مسلمان، آزادی قدس شریف و ستاندن داد مردم مظلوم فلسطین از رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله با مقاومت و بیداری ملت‌های مسلمان و خصوصا مردم مظلوم فلسطین، ظلم رژیم غاصب صهیونیستی بزودی پایان خواهد یافت و جهان شاهد آزادی قدس شریف خواهد بود.

در ادامه این جلسه، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان نظرات موافق و مخالف خود در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو پرداختند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در موافقت با نظر مجلس با قیود و شرایطی، اظهار کرد: هیات عالی نظارت، مصوبه مجلس را مخالف سیاست‌های کلی و اقتصاد مقاومتی دانسته است. امروز خودروسازان مشکلاتی دارند که نه با مجوز واردات و نه با مخالفت با واردات، این مشکلات برطرف نخواهد شد. خودرو امروز گران است و نحوه مدیریت این دو کارخانه خودروسازی و حتی توزیع خودرو نیز اشکالاتی دارد.

وی با اشاره به جلسه مهر سال گذشته و وعده وزیر صنعت در خصوص افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت آن، ادامه داد: نه تنها بعد از گذشت شش ماه قیمت پایین نیامده بلکه تولید هم افزایش نیافته و نسبت به سال ۹۹ و سال قبلتر آن کاهش داشته است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: به نظر من اینکه بر اساس ماده ۴ به هر شخص حقیقی و حقوقی اجازه واردات داده شود این مفسده را به همراه خواهد داشت که فردا حتی این دو خودروساز هم می‌توانند در قامت شخص حقوقی برای پر کردن خلاء تولید خود اقدام به واردات کنند که این موضوع با روح حمایت از تولید داخلی منافات دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اشکالات حکمرانی در نظام انرژی، پول، سیاست‌های مالی، آب و ... در شیوه، روش‌ها و سیاست‌ها به دلایل تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس پرداخت.

براساس این گزارش، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع بندی نظرات ارائه شده، مجموع نظرات ارائه شده را بسیار مفید توصیف کرد و گفت: مخالفان این طرح صرفاً به مساله ورود خودرو‌های مجلل تاکید نکرده اند، بلکه معتقدند میزان ارز کشور محدود است و باید در مصرف آن اولویت‌ها لحاظ شود. برخی دیگر از مخالفان نیز مسئله رانت را مطرح کرده اند و نیز حمایت از تولید خودروی داخلی. همه این موضوعات بطور قطع از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان از کنار آن بسادگی گذشت، خصوصاً مسئله حمایت از تولید داخلی که در هر صورت باید به گونه‌ای عمل شود که همچنان تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد:، اما در مقابل باید به این نکته حقوقی هم توجه کنیم که ما ۴۰ سال است مقوله خودروسازی و تأمین نیاز مردم به خرید خودرو را عمدتاً معطوف به دو خودروساز داخلی کرده ایم و ۴۰ سال است برای مردم به نوعی محدودیت ایجاد کرده ایم که این موضوع باعث می‌شود حقوق مردم ضایع شود و در تامین نیاز‌های مبرم خود با مشکل مواجه شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا مردم امروز از محصولات دو خودروساز داخلی راضی اند؟ آیا با قیمت‌های امروزی خودرو‌های داخلی به شرط آنکه تعرفه‌های واردات بالا نباشد، مردم نمی‌توانند از خودروی بهتری استفاده کنند؟ در این صورت آیا این ظلم به مردم نیست؟ اینکه ما مردم را مجبور کنیم که فقط محصولات کم کیفیت این دو خودروساز را خریداری کنند عامل رقابت است؟ به گفته کارشناسان می‌توان با قیمتی حدود ۵ تا ۷ هزار دلار خودرو‌های اقتصادی بروز وارد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بحسب گزارش منابع مطلع، نیاز امروز کشور حدود ۷۰۰ هزار خودرو بیش از تولید خودروسازان داخلی است و این در حالی است که ۷ میلیون خودرو هم در صف اسقاط قرار دارند، تصریح کرد: معتقدم با این فرض، واردات خودرو آن هم با شرایطی که در مصوبه مجلس آمده است و یا حسب مصلحت در مجمع مورد تصویب قرار خواهد گرفت به حمایت از تولید داخلی ضربه نخواهد زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این جمع بندی سخنان مخالفان و موافقان است و بنظر می‌رسد می‌توان آن‌ها را بنحوی جمع کرد و بنابراین پیشنهاد روشن آن است که با افزودن قیودی بر نظر مجلس، مجموع نظرات مخالفان و موافقان تأمین شود و به این ترتیب با اصل واردات موافقت کرده، اما برای خروج از بن بست‌ها قیود و شروطی در نظر گرفته شود و تشخیص آن هم در مقام اجرا به دولت سپرده شود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: به این ترتیب دولت مسئول تشخیص اولویت‌ها برای اختصاص ارز خواهد شد و آنجا که نظر دولت بر این باشد که ارز نیمایی به واردات دارو و موارد ضروری اختصاص پیدا کند، ارز صرف این واردات شود و اگر اولویت‌ها عوض شد با تحفظ شرایط و قیود ذکر شده خودرو وارد کنند.

پس از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص ارجاع این پیشنهاد به کمیسیون مشترک، برای بررسی بیشتر آن و قیود و شرایط مورد بحث، رای گیری بعمل آمد و با رای اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشنهاد به کمیسیون ارجاع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سال نود دنیا ،دشمن ا ما را تحریم کرد

سال نود و هفت. دوست ما را تحریم کرد ..
.
هر چه کشیدیم از دوست و دشمن کم نبود کم نبود کم نبود. اما جای درد زخم دوست بیشتر اثر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا الان که ۳ قوه باهم شدن برا مردم کاری انجام بدن مصلحت نظام داره با مانع شدن واردات خودرو به مردم ضربه میزنن به گرانی های خودرو سازی دامن میزن شکی نیست که منفعت زیادی پشت آقایون مساحت نظام خوابیده خدا میدونه چه بده بستنی کردن با خودرو سازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا مجمع چیکاره است این وسط، مجلس و دولت ، مردم راضی ، اینا دیگه چکاره اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچی. صاحبان اصلی ایران خودرو و سایپا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت سرسام آور خودرو خارجی از داخلی ها بیشتره برای چند درصد جامعه وقت و پول مملکت صرف اینکارمیکنید تا رضایت چند درصذ جامعه محقق بشه ! الویت مردم اینه !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه توسط افراد و حتی رسانه ملی اعلام میشه دلال ال میکنه
واقعا ۵میلیون نفری که ثبت نام میکنند چند نفر میتونن دلال باشند؟واقعا مردم خودرو احتیاج دارند به دلیل نبود خودرو خوب برای خرید طی ۱۰سال گذشته این سطح از تقاضا وجود دارد.شرط واردات اینه که خودروی لاکچری توسط بعضی خواص وارد نشده و به ایجاد رانت منجر نشود که معمولا با زیرکی خاصی که این خواص دارند با پشتیبانی مخفی بعضی افراد و ارگانها رانت ایجاد خواهد شد و به جای التیام درد مردم بی خودرو موجب رنجش آنها خواهد شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تبریک
با احترام آقا شما.. ، یک بنگاه دار موفق در ملک و زمین و خودرو هستید...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی مردم میریزن تو صف قرعه کشی معلومه که اینا به این راحتی نمیزارن واردات ازاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا زمانی که سهامداران خودروسازی در حکومت و نظام هستند اجازه ی هیچگونه واردات خودرو داده نخواهد شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یباره بگو‌یید نمیخوایم بپذیریم قید شرط براچیه
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۰:۴۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تولید خودرو باید به مرز ده ملیون در سال برسد تولید خودرو باید به مرز ده ملیون در سال برسد
تولید خودرو باید به مرز ده ملیون در سال برسد

تولید خودرو باید به مرز ده ملیون در سال برسد
تولید خودرو باید به مرز ده ملیون در سال برسد
چقدر شما عاجز و ناتوانید.یا واردات سی چهل ملیون خودرو برای نوسازی ناوگان و نیاز مردم و دولت و یا تولید انبوه که امکان تولید انبوه فعلا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۰:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخالفان واردات خودرو بدون شک از سهام داران و یا ذینفعان این دو خودروساز دزد هستن وگرنه دلیلی برای مخالفت وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
واردات خودرو لااقل به اندازه ای که تعادل بر قرار بشه بین تولید خودرو در ایران و تقاضای اون ،از اوجب واجبات هست .
و اینکه کمک می کنه به نوسازی و این مسئله کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت رو هم بدنبال می آره...مردم خواهشی که دارند این هست که یک بار مسئولین به دل اونها کار کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلار گرون میشه
برا امتحان فعلا با ده هزار تا شروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودروهای داخلی خیلی خوبه. چرا مدیران خودروساز و مسئولین از از این ماشین ها سوار نمیشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه عجب مسئولی پیدا شد که فکر مردم را بخوره
لعنت به خودرو سازان که سهم این مرد شریف رو کم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۰۸:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دنبال تصویب کدوم قانون هستن.
شرکت ام وی ام .گروه بهمن .فردان خودرو .مرتب خودرو الان با کدوم قانون دارن ماشین میارن خوب باقی هم باهمین قانون بیارن.
ببین صاحب این چند شرکت کی هستش اصلا برای حرف ۳ قوه تره هم خورد نمیکنه داره وارد میکنه به کسی هم جواب نمیده
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود دولت دستش تو کاره . مافیای خودرو همون دولت و دوربری هاش هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باز هم دور باطل ، باز هم دور باطل ، تاکی قراره مملکت ما دور باطل بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدی نیست به واردات
Iran (Islamic Republic of)
darya
۰۸:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
..... و خدا لعنت کند قوم ظالمین را .....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بس کنیدمردم رااین همه احمق حساب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نزدیک انتخابات میشه باز
عین ... التماس میکنید واسه رای گرفتن از مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم از شر خانواده منحوس شما کی خلاص می شوند خدا می داند ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا منفعتشون در این هست که خودرو وارد نکن تا آقا زاده هاشون جیب مردم رو خالی کننننننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توجه به تولید کم خودرو در ایران ،حداقل سی ملیون خودرو برای نوسازی نیاز دارید البته اگر چهل و پنج ملیون خودرو در ایران باشد.
حال این عقب ماندگی و این آلودگی هوا را زودتر جبران کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا مردم دولت و مجلس را انتخاب می کنند وقتی قدرت اجرایی ندارند مجمع شورای نگهبان جلواقدامات این دونهادرا می گیرند خب بهتر بود اداره کشور هم به این دونهادداده می شد واز آن ها پاسخ می خواستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دفعه می خواین شرط بزارین افراد خاص بیارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینقدر فشاربر گرده کردم واردنکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قطعا واردات خودرو به نفع کشور و به ضرر بعضی اشخاص میباشد .
با واردات خودرو با کیفیت هم در مصرف سوخت صرفه جویی قابل توجهی می‌شود هم در هزینه بهداشت و درمان ناشی از آلودگی و هم قطعا آمار فوتی ناشی از تصادفات کمتر می‌شود و هم مردم هزینه ناکارآمدی خودروساز داخلی را پرداخت نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقتصاد رو به اهلش بسپارید ودراموری که علم ان رو ندارید سکوت اختیار کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۷:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کمی هم به فکر مصلحت مردم باشید . تولید داخل خودرو گند زده است باید هر دو شرکت تعطیل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی دمت گرم.این دو خودرو ساز با ساخت خودرو های واقعا بی کیفیت اول جیبشان را پر پول و دوم بازار را در اختیار دلالان گذاشته اند.مصرف سوخت بالای این گاری ها باعث این شده علیرقم تولید بنزین و صادرات وارز اوری مجبور به واردات بشویم.۲ با الوده سازی وبیمار شدن ملت باعث تحمیل بار مالی بر وزارت بهداشت برای تامین دارو ودرمان میشوند.ماندد بیماری های ریوی وتنفسی.تصادفات که جای خود را دارد.حاجی جان بیا و مردانه روبروی اینها بایست بزار خودرو ارزان قیمت وارد بشه.۳ بزرگترین لطمه فشارهای روحی این دو محموعه باعث بدبینی ملت نسبت به نظام شده است.۴بزرگترین باند های فساد در حوزه خودرو شکل گرفته.موفق باشید.برسونید به حاج اقا پیام ما را.دمتون گرم.
برادر شما.
Canada
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین چیزها خودرو سازها را پرروکرده که هر اشغالی تولید میکنندومردم بیچاره مجبورند خریداری کنند
United States of America
ناشناس
۰۵:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میرسلیمو اقایان چقدر سهام دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما نظر و خواسته مردم رو در مورد خودروسازها می دونید. ولی این طور که معلومه علی رغم شعاری که می دهید نظر و خواسته مردم در نگاه شما جایگاهی نداره. نظر جریان حداقلی سرمایه دار ، شده جریان مسلط بر کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیود یعنی حضورمافیا درخودرو وکشته شدن بیشتر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ظلم به چه شرطی
۰۲:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
داشتن اپارتمان خوب که رویا شده ماشین رو هم که بابستن مرزها تبدیل به رویا کردین چرا باید قیمت دنا برابر یک خودروی خوب ژاپنی به نرخ جهانی باشه مگر ما شهید دادیم که تحت ظلم و غارت این صنعت فاسد رشوه بده باشیم جناب مقامات
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من که پول ندارم خودروی خارجی بخرم ولی واجب اشت واردات خودرو آزاد شود تا بیش از این مافیای خودرو سازها جان وسرمایه مردم را گروگان نگیرند.آری به واردات خودرو و نه به انحصار و باندبازی خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولی ایشان گفتند این دو خودرو ساز. دارند به مردم ظلم میکنند ..دقیقا گفتند آیا ظلم نیست این وخودرو یار اینهمه به مردم ظلم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این پاس کاری ها واردات خودرو امسال محقق نمی شود پس به امید برنده شدن در قرعه کشی دو شرکت ور شکسته وخودرو های بی کیفیتشون
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۱:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یا خدا!!!!!انگار دارند به نظر و خواسته ی ملت فهیم ایران که داشتن یک خودروی ایمن و با کیفیت و ارزون هست،احترام میذارن که تنها راه حل شکست انحصار ایران خودرو و سایپا،بر بازار خودروی داخلی، آزادی واردات خودرو هست.دست لاریجانی درد نکنه امیدوارم عملی بشه که ملت به جای سمند 400 میلیونی اپتیمای 2022 500 میلیونی سوار بشن...تا ایران خودرو و سایپا یاد بگیرن که خودروسازی کیلو چنده؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر همتون

برید جهنم پیش همان شاه ملعون
خدا لعنتتان دکنه همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بر اساس نظر کارشناسان با ۷ و ۵ هزار دلار میشه خودرو وارد کشور کرد پس اگه واقعاً جان مردم برای شما مسئولین مهم است واردات خودرو را آزاد کنید.
تولیدات داخلی از هیچ کیفیتی برخوردار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط صحبت کنین! جز حرف زدن کار دیگه ای از دستتون برنمیاد! کار خاصی هم انجام نخواهید داد! این نیاز شما نیست! مهم نیست براتون خودرو کم باشه ، نباشه ، گرون باشه! در نهایت شما و بچه هاتون خودروی لوکستون رو سوار میشین! حالا خودرو وارد شد نشد به حال شما چه فرقی میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
milad
۰۰:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو رو خدا يه بار هم كه شده فكر ملت باشين.

چرا خودتون خودروي خارجي دارين اما مردم نبايد داشته باشند؟؟ اين ظلم نيست به نظر شما؟؟؟

لعنت بر خودروسازان داخلي و حاميان آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببخشید و دور از جان هموطنانم، شما این آشغال های را که به اسم خودروی ملی ولی با ارز آزاد به مردم بیچاره خودتون می فروشید فکرمی‌کند آدم هاش را برو ببین نوچه وضعیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میفرمایند هر فرد حقیقی و حقوقی نباید بتواند خودرو وارد کند یعنی باید انحصار ادامه داشته باشد. چقدر صریح گفتند
Latvia
ايراني
۰۰:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اين قتل عام جاده اي رو متوقف كنيد خدا ازتون نگذره همتون مسئوليد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۰۰:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا ما فکر نمیکنیم اگه واردات آزاد بشه جیره مواجب شما قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شرط اصلی اش این است آنان که از،انحصار خودرو و از ممنوعیت واردات خودرو # نان #می‌خوردند، باید الان همان نان را از واردات خودرو بخورند !!!! و گرنه نمی‌شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این از اون سالم تر و پاک تر اون از این همه از هم سالم تر پاک دست تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته برعکسش
Iran (Islamic Republic of)
ایزانلو
۱۰:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی زدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند درصد از تولید مال شما هست اقای لاریجانی نکنید اخرتی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه مافیای. داخلی بزاره و اقایان ضرر نکن شایدچون. اونوقت لگن های خودشونو کسی ممیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بلزی دیگه برای سرگرم کردن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله باید قیود شرایط داشته باشه
چون مسولینی که شرکتها قطعه سازی دارند
پدر هیات مدیره های شرکت های خودرو سازی هستند ضرر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای لاریجانی اگر میخوای محبوبیت از دست رفته ت برگرده این واردات خودرو را حمایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۰:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این چیزا براش مهم نیست فقط به فکر منافع و پر کردن جیب خودشان هستند که انجام میگیرد.مسولین ما خیلی از این چیزا بی عار تر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لاریجانی هم ولکن نیست ،بازم هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نیازمند قید و شرط!!!!
متوجهید با هر روز تاخیر در واردات خودرو چندین هموطن کشته میشن؟
منوجهید که شما هم مسئول مستقیم این قتل ها هستید و فردای قیامت باید پاسخ گو باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۲:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیشه شما بری استراحت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
طبری کجاست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
استراحت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
گل گفتی دادا... خخخخخخخخخخ
آخرین اخبار