بهبود معیشت مردم با افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی گیلان

استاندار گیلان گفت: افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی استان با هدف افزایش سهم صادرات و بهبود معیشت مردم باید مدنظر قرار گیرد.

اسدالله عباسی امروز در دیدار معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اشتغال و اقتصاد گیلان به میزان قابل توجهی به فعالیت‌های کشاورزی ارتباط دارد.

به گفته او، افزون بر ۵۰ هزار خانوار گیلان از طریق چایکاری امرار معاش می‌کنند و بر این مبنا، به‌زراعی باغات چای و ارائه تسهیلات به چایکاران موضوعی قابل اهمیت است.

استاندار گیلان تولید چای کیفی با رویکرد افزایش سهم صادراتی کشور از تولیدات کشاورزی را زمینه ساز بهبود سطح معیشتی چایکاران اعلام کرد.

آقای عباسی همچنین ایجاد زنجیره ارزش محصول تولید کیوی، حمایت از سرمایه گذاران این حوزه به ویژه راه اندازی سردخانه‌های نگهداری این محصول را مورد تأکید قرار داد.

او برنج را از دیگر ارقام استراتژیک گیلان دانست که دغدغه کشاورزان این بخش برای تأمین آب در سال زراعی جدید وجود دارد.

استاندار گیلان گفت: اگرچه سفره‌های زیرزمینی، ذخایر پشت سد و چاه‌هایی در اختیار داریم، ولی در بخش آب، به دستگاه‌های مربوطه تکلیف کرده ام به صورت جهادی موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

سهم انکارناپذیر گیلان در اقتصاد کلان کشور

دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی با استاندار گیلان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به غنی بودن گیلان در حوزه کشاورزی و سهم آن در اقتصاد کلان کشور تأکید کرد.

به گفته محمدمهدی برومندی، ایران با حدود ۳۸۰ هزار تن کیوی، چهارمین کشور تولیدکننده این محصول در جهان است.

او از تولید یک درصد از کیوی داخلی در استان گلستان و مابقی در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و صادرات ۱۷۶ هزار تن کیوی در سال گذشته را یادآور شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی شهرک‌های گلخانه‌ای گیلان در شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر، انزلی، شفت و سیاهکل را دارای توان تولیدی بالایی اعلام کرد که می‌توانند به قطب درآمدی گیلان تبدیل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.