جشنواره ملی ترک زبانان در زنجان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره ملی، آئینی و سنتی ترک زبانان بعد از ایام محرم و صفر در زنجان برگزار می شود.

 حسنی در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده، کار گروه عفاف و حجاب و پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی به برنامه‌ریزی های انجام شده برای برگزاری نخستین جشنواره ملی، آئینی و سنتی ترک زبانان ایران اشاره کرد و گفت: زنجان میزبان این جشنواره کشوری خواهد بود.

او می گوید: تاکنون  ۳۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه برگزاری جشنواره ملی آئینی سنتی ترک زبانان ایران برای بهمن سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود که کرونا مانع برگزاری آن شد، گفت: این جشنواره بعد از ایام محرم و صفر برگزار می‌شود تا فرصت جذب آثار جدید هم وجود داشته باشد.

حسنی  به تعریف وظایف متعدد برای ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: ارگان‌های مختلف با عمل به وظایف تعریف شده می‌توانند به برگزاری هرچه بهتر این جشنواره  کمک کنند.

نگاه متفاوت دستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان هم در این جلسه به ادغام جلسات متعدد در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: ادغام این جلسات مظلومیت فرهنگ را نشان می‌دهد چراکه نگاه دستگاه‌های مختلف به موضوعات گوناگون فرهنگی متفاوت است به طور مثال در حالی که نگاه نیروی انتظامی به مصرف مشروبات الکلی جرم است این مسئله در دانشگاه علوم پزشکی نوعی اختلال محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه به مسائل مطرح شده در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: در خصوص  موارد مطرح شده باید کمیته‌هایی تشکیل شده و موضوع از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد چراکه در حال حاضر از حجاب به عنوان یک اعتراض اجتماعی هم استفاده می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه سیاست‌گذاری در ابعاد مختلف در این جلسه انجام می‌شود، گفت: اقدامات مورد نظر در قرارگاه‌های مورد نظر هر کار گروه بررسی و عملیاتی خواهد شد.

رفیعی گفت: حضور مدیران در این جلسه بررسی و تصمیم گیری در موضوعات مختلف را تسهیل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.