جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی ۶ هکر روس

وزارت امور خارجه آمریکا برای یافتن ۶ هکر ارتش روسیه که به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا حمله کردند ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای یافتن چند تن از هکرهای ارتش روسیه خبر داد. 

به گفته مقامات امنیتی آمریکا، ۶ هکر ارتش روسیه با نام‌های «یوری سرگیویچ آندرینکو»، «سرگئی ولادیمیرویچ دتیستوف»، «پاول والریویچ فرولوف»، «آناتولی سرگیویچ کووالف»، «آرتم والریویچ اوچیچنکو» و «پتر نیکولایویچ پلیسکین» به دلیل مشارکت در یک حمله مخرب سایبری تحت تعقیب هستند.

به گزارش سی ان بی سی، وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «این افراد از اعضای تیم هکری حادثه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ هستند که به موجب آن رایانه‌ها در ایالات متحده و سراسر جهان با استفاده از بدافزار موسوم به NotPetya آلوده شدند.»

بر اساس گزارش ها، این هکر‌ها به رایانه‌های بیمارستان‌ها و سایر تأسیسات پزشکی در سیستم سلامت «هریتیج ولی» در غرب پنسیلوانیا و سایر بخش‌های خصوصی آمریکا نفوذ کرده و نزدیک به ۱ میلیارد دلار خسارت به بار آورده اند.

هر شش نفر این گروه در واحد ۷۴۴۵۵ ارتش روسیه کار می‌کنند که و با نام‌های Sandworm Team، Telebots، Voodoo Bear و Iron Viking نیز شناخته می‌شود.

جایزه جدید وزارت امور خارجه آمریکا پس از آن تعیین شد که اعضای گروه امنیت اطلاعات «پنج چشم» هشدار دادند که حمله مخرب به زیرساخت‌های آمریکا ممکن است به عنوان انتقام از حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف رخ داده باشد.

گروه امنیتی «پنج چشم» از کسانی که مسئول حفاظت از شبکه‌های زیرساختی مهم آمریکا هستند خواست برای مقابله با تهدیدات بالقوه سایبری از جمله بدافزار‌های مخرب، باج‌افزار، حملات DDoS و جاسوسی سایبری آماده شوند و آسیب آن‌ها را به حداقل برسانند.

«پتیا» نام خانواده‌ای از باج‌افزار‌ها است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی کشف شد. این بدافزار، سامانه‌هایی که بر پایه ویندوز باشند را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را آلوده می‌کند. اولین نسخه از پتیا در مارس ۲۰۱۶ از طریق پیوست‌های آلوده پست الکترونیکی منتشر شد. در ژوئن ۲۰۱۷ نسخه جدیدی از آن در حمله‌ای جهانی مورد استفاده قرار گرفت که کامپیوتر‌های اوکراینی هدف اولیه آن بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۶:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ده میلیاردم بده کمه
آخرین اخبار