نشست صمیمی استاندار با اعضای بسیج کارگران و کارخانجات گیلان

نشست صمیمی استاندار گیلان با هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، همزمان با هفته بسیج کارگری برگزار شد.

استاندار در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان که به مناسبت هفته (کار و کارگر) برگزارشد، کارگران را موتور محرک جامعه و رزمندگان جبهه اقتصادی دانست و گفت: کارفرمایان باید براساس چارچوب قانون با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت اهتمام داشته باشند و کارگران هم با کسب مهارت در کار و ایمنی در عرصه تولید تلاش کنند.

اسدالله عباسی، ناکارآمدی‌ها و رفتار‌های غیرحرفه‌ای برخی از مدیران در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سبب شد، کارخانجاتی که در گذشته در اختیار بخش‌های دولتی بوده به اهلش سپرده نشود و شرکت رشت الکتریک نمونه‌ای از این واگذاری ناصحیح است.

دانش بنیان بودن و بهره مندی از فناوری روز در واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها مهم است و واحد‌های صنعتی غیرفعال و نیمه تعطیل باید فعال شوند.

بانک‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن سود‌هایی که می‌گیرند، درخصوص واحد‌هایی که مشکل بانکی دارند پاسخگو نیستند.

بسیج کارگری باید مکمل سیاست‌های دولت باشد تا با تحقق شعار سال، در حوزه تولید، به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده ۸ درصدی برسیم و واحد‌های غیرمولد به مولد تبدیل شود.

تاکنون ۱۱۴ مجوز بی‌نام در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری صادر شده است.

در ادامه این نشست حسینی، جانشین فرمانده سپاه قدس در امور اقشار بسیج، اسکندری، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی گیلان با ارایه گزارشی از جامعه کارگری استان به تعطیلی ۵۰۰ واحد صنعتی در استان، لزوم افزایش حقوق کارگران و مشکلات بیمه‌ای این قشر، همکاری نکردن بانک‌ها با واحد‌های آسیب دیده و غیرفعال تولیدی، تلاش برای راه اندازی ۶۸ واحد تعطیل شده در سال جاری و اجرای طرح حمایت از کالا‌های ایرانی و تولیدکنندگان اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.