اعمال قانون ۴۰۰ خودرو با دوربین کنترل سرعت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: روزانه ۴۰۰ دستگاه خودرو در همدان با دوربین کنترل سرعت اعمال قانون می‌شود.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: روزانه ۴۰۰ دستگاه خودرو در معابر شهری این شهرستان به علت تجاوز از سرعت مجاز با دوربین های ثبت تخلف، اعمال قانون می‌شود.

به گفته او  متوسط سرعت در معابر درون شهری این شهرستان رو به افزایش بوده و این رویه در افزایش شمار سوانح رانندگی به ویژه خسارتی و جرحی تاثیر داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: حداکثر سرعت پیش بینی شده در معابر درون شهری ۶۰ کیلومتر در ساعت است که این میزان در زیرگذرها و برخی معابر کمتر بوده اما شاهد تردد با بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در برخی از مسیرها هستیم.

جمالی گفت: با توجه به نقش مهم سرعت در بروز سوانح رانندگی، علاوه بر عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، دوربین های موجود در سطح شهر نیز اقدام به ثبت تخلف و جریمه ۶۰ هزار تومانی رانندگان متخلف می‌کنند.

او از افزایش سهم بانوان در تصادفات درون شهری همدان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد رانندگان درون شهری این شهرستان را بانوان تشکیل می دهند و سهم آنها در بروز سوانح ۴۵ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: در ۴۸ سانحه گذشته چندین سانحه برخورد خودرو با عابر رخ داده که طبق بررسی های صورت گرفته همه رانندگان از قشر بانوان بودند.

سرهنگ جمالی گفت: رانندگان زن پس از برخورد با عابر، کنترل خودرو را به طور کامل از دست داده و در ادامه مسیر با جدول یا درخت حاشیه معابر برخورد می کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.