محسنی بندپی:

دولت نباید هزینه درمانی بیماران را تغییر دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید تلاش کند تا با وجود افزایش بهای خدمات درمانی و تجهزات پزشکی، پرداختی بیماران برای درمان تغییر نکند.

آقای محمدعلی محسنی بندپی گفت: هزینه‌ها نباید روی دوش بیمار بیفتد و با مدیریت سازوکارها، سازمان‌های بیمه‌گر و حمایتی می‌توانند هزینه‌های مازاد ایجاد شده را پرداخت کنند و درصد فرانشیز(مبلغ پرداختی بیمه‌شده‌ها) بیماران هم کاهش یابد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت دارو در هفته‌های اخیر با افزایش رو‌به‌رو بوده؛ اما آقای بندپی به تازگی گفته «وزارت بهداشت ادعا می‌کند دارو گران نشده و برخی مسئولان هم گرانی دارو را مرتبط با حذف ارز دولتی نمی‌دانند؛ حقیقت ماجرا اینجاست که داروها گران شده است.»

شانزدهم فروردین ماه امسال آقای میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت از حذف ارز ترجیحی برای دارو خبر داده بود؛ او گفته بود که «حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

۲۳ فروردین ماه هم یک عضو دیگر از کمیسیون بهداشت مجلس، از نبود هماهنگی میان دولت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و نهادهای دیگر برای مدیریت قیمت دارو انتقاد کرد.

آقای خاتمی خواستار تشکیل کارگروهی اضطراری از سوی دولت شد تا تأمین دارو و مدیریت قیمت آن ساماندهی شود.

مجلس در قانون بودجه امسال به دولت اجازه حذف مشروط ارز ترجیحی را داد؛ نمایندگان می‌گویند بر اساس این قانون، در صورت حذف ارز ترجیحی، قیمت دارو و کالاهای اساسی از قیمت‌های مصوب شهریور سال ۱۴۰۰ بیشتر نشود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئولین بیمه بروند در کشورهای پیشرفته کار آموزی.
چطور در آن کشورها بیمه ها صد درصد هزینه ویزیت پزشکان که بالای صد دلار است را پرداخت می‌کنند اما در اینجا بیمه فقط نیم دلار از ویزیت سه و نیم دلاری را تقبل می‌کند و مابقی آن را بیمار باید پرداخت کند ؟؟؟!!!
ضمنا جناب بندپی بهتر است کمی هم نگران گوشت کیلویی صد و هشتاد هزار تومانی و برنج کیلویی صد هزار تومانی و شیر و پنیر و روغن و اجاره خانه و پوشاک و لوازم خانگی و ........با آن قیمت‌های سرسام آور باشند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۶:۳۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اگر مدیران نظام به اندازه ارزنی تفکر می کردند و از رانت دارویی و ارزی آن نمی خواستند کاخ نشین و انگلیس نشین شوند . درمان در کشور با این همه یارانه رایگان بود . می خواهید بدانید چگونه ؟ بسیار ساده است . بنده ماهی حدود 250 هزار تومان حق بیمه پرداخت می کنم . دولت نیز سرانه هر فرد چقدر یارانه محاسبه و به بیمارستان و ارز دارویی و ... می دهد ؟ اگر همه اینها در یک کارت درمان ریخته شوند و درمان رایگان یا با کارت سلامت روح انجام گیرد . عدالت یارانه درمان رعایت و کسانی که بیشتر استفاده می کنند در صورت توان هزینه بیمه ضریب بیشتر بخورد و کسانی که از مناطق محروم یا ناتوان مالی هستند یارانه بیمه ای آنها را دولت پرداخت کند وآنهایی که کمتر استفاده می کنند هزینه بیمه ای کمتری بدهند . سپس کسانی که پس انداز کارتی داشتند هر چند سال یکبار بتوانند درصدی از آن را برداشت کنند . هم درمان رایگان می شود . هم عدالت یارانه درمان هم رانت ارزی از بین می رود هم رانت دولتی هم احتکار دارو و... لذا شعور می خواهد و بس .!!! مهندس گودرزی
آخرین اخبار