نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

پیگیری جدی مصوبات کمیته های تخصصی ستاد راهبردی فن آوری ، تولید و دانش بنیان استان در دستور کار استانداری کرمان است.

عصر امروز در شورای راهبردی حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان استان کرمان گفت: چشم انداز استان کاملا روشن است و اگر مدیری نمی‌تواند اسناد بالادستی استان را اجرا کند مشکل از مدیر است نه ساختارها، لذا باید مدیران کارآمد جایگزین کنیم و به ساختار‌های اسناد بالادستی دست نزنید. نیمی از بیکاران کرمان دارای مدرک کارشناسی به بالا

علی زینی‌وند با تاکید بر استفاده از تجربیات کشور‌های موفق در حوزه دانش بنیان گفت: ساختار شورای راهبردی فناوری تولید دانش بنیان را منعطف می‌گذاریم و تصمیمات این شورا قانونی و قابلیت اجرایی دارند و همچنین مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

او با اشاره به تعداد بیکاران دارای تحصیلات عالی در استانگفت: در برخی از استان‌ها که رشته‌ها در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خود براساس نیاز استان هایشان تعریف کرده اند؛ دانش آموختگان آن‌ها تقریبا بیکار نیستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی در کمیته‌های بخشی، گفت: در تعیین اهداف و راهبرد‌ها با ید با نگاه همه جانبه هم اهداف خرد دیده شود و هم کلان.

زاهدی گفت: توجه به دانشگاه‌ها و فعالیت نخبگان در کنار مراکز تولیدی دانش بنیان میتواند برای نجات وضعیت بیکاری واقتصاد موثر باشد.

او گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در انجام طرح‌های تحقیقاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ کرمان را باید مصوب کنید که همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ معدنی و صنعتی استان ملزم شوند از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای طرح‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سهم استان از شرکت‌های دانش بنیان رابه لحاظ تعداد ۱.۸ درصد اعلام کرد وگفت: از۱۱۰ هزار بیکار در استان ۶۹ هزار نفر آن‌ها تحصیلکرده و در مجموع بیش از نیمی از کل بیکاران استان دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام افرادی هم که سرکار هستن کارشون درست نیست نه حقوق درستی و نه بیمه ای
آخرین اخبار