ایجاد بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان اهر

مجوز طرح توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو و تولید محصول دانش بنیان از سوی سازمان صمت استان صادر شد.

آقای صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال گفت: اولین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان اهر ایجاد می‌شود که گامی بزرگ در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو با هدف رفع نیاز واردات و تکمیل زنجیره تولید، در شهرستان اهرایجاد می‌شود.

 با بهره‌برداری از این طرح ۳۰ درصد نیاز داخل کشور از جمله صنایع کاغذسازی تامین خواهد شد.

در این دیدار، سید جلال عطایی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به طرح توجیهی این طرح افزود: محصول نهایی و دانش بنیان تولیدی در این واحد منطبق بر سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت صمت مبنی بر ایجاد ارزش افزود بالا از منابع معدنی است که با راه اندازی این کارخانه ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده منطقه، نیاز بازار داخلی در حوزه معدنی و کاغذسازی نیز تامین خواهد شد.

کربنات کلسیم رسوبی ۱۰ برابر آهک هیدراته دارای ارزش افزوده است که با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال ۶۰ نفر از جوانان منطقه نیز فراهم خواهدشد.

کارخانه آهک هیدراته با بهره برداری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در سال گذشته رکورد تولید آهک را شکست و مفتخریم که خودکفایی صنعت مس شمالغرب کشور در تامین آهک هیدراته مورد نیاز خود، از دستاورد‌های این مجموعه می‌باشد و با احداث کوره فاز ۲ کلسیناسیون، ظرفیت تولید این کارخانه ارتقا خواهد یافت و در نهایت با تولید PCC شرایط برای جلوگیری از واردات این محصول دانش بنیان فراهم خواهد گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار