رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی:

نرخ تورم فروردین‌ماه خراسان رضوی افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان در فروردین ماه امسال ۳۲.۴ درصد بوده که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۰ هفت دهم درصد افزایش یافته است.

 رضا جمشیدی گفت: در فروردین ماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۳۲ و در مناطق روستایی ۳۴ درصد گزارش شده است که این نرخ تورم در نقاط شهری نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد و در مناطق روستایی نیز ۱.۸ درصد افزایش داشته یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم فروردین ماه در کل خانوار‌های خراسان رضوی ۳.۶ درصد است که در مقایسه با ماه قبل از آن (اسفند ۱۴۰۰) ۱.۵ درصد افزایش یافته است، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳.۵ و برای خانوار‌های روستایی استان چهار درصد است که نسبت به اسفندماه سال قبل به ترتیب ۱.۴ و ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه سال جاری در کل خانوار‌های استان ۳۸.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن (اسفند ۱۴۰۰) به میزان ۱.۴ درصد کاهش دارد، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳۷.۷ و برای خانوار‌های روستایی استان ۴۰.۳ درصد است که در مقایسه با ماه قبل از آن به ترتیب ۱.۴ و ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

جمشیدی گفت: در فروردین ماه امسال، تورم نقطه به نقطه کل خانوار‌های خراسان رضوی در گروه‌های خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۳۷.۸، گروه‌های پوشاک و کفش ۴۸.۸، گروه مسکن ۱۶.۷، گروه بهداشت و درمان ۲۸ درصد بود، همچنین شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های خراسان رضوی در ماه مزبور ۴۰۲.۳، در مناطق شهری ۳۸۵.۴ و در مناطق روستایی استان ۴۷۵.۶ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.