تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای کشور

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی تهیه و تنظیم شده است.

اکبر نیکزاد امروز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: برای تهیه هر طرح‌ هادی هر روستا یک کتابچه و یک طرح هادی مصوب داریم که برای افق ۱۰ ساله تنظیم شده است و باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که در سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستای کشور بازنگری شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و بر این اساس سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی می‌شود که طبق این برنامه می‌بایست در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی در ایران برگزار شود.

وی در زمینه صدور سند برای مساکن روستایی کشور نیز می گوید: امروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و خانه‌های مردم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است و صدور سند باعث تثبیت مالکیت واحد‌های روستایی می‌شود.

نیکزاد با اشاره به فعالیت ستاد‌های بازسازی در کشور نیز گفت: ۱۴ ستاد بازسازی در ۱۴ نقطه حادثه دیده کشور فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

یاسر رهبردین هم در این مراسم گفت: ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستا‌ها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی می گوید: ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسوولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: آذربایجان‌غربی نیازمند توجه ویژه مسوولان برای توسعه و عمران روستایی است.

در ادامه این مراسم جعفر برزگر قره باغ به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی معارفه و از خدمات محمود بدلی مدیرکل سابق تجلیل بعمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.